در کنفرانس خبری رسانه های مکتوب و مجازی، مهندس درویشعلی کریمی رئیس ستاد مرکزی سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری محسن رضایی در استان خوزستان عنوان کرد:
درویشعلی کریمی رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در خوزستان در نشستی خبری با اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات آنها در خصوص مواضع محسن رضایی در رابطه با مسائل مختلف بود.
کد خبر: ۹۶۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 03 June 2021

به گزارش تابناک خوزستان
درویشعلی کریمی رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در خوزستان در نشستی خبری با اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات آنها در خصوص مواضع محسن رضایی در رابطه با مسائل مختلف بود.
وی در ابتدا با اشاره به اینکه یکی از اقدامات هر کاندید و هر رسانه ای امید دادن به مردم در خصوص تغییر شرایط است و با این مهم باید مردم را دعوت به حضور در پای صندوق های رای کنیم گفت: حضور مردم پای صندوق های رای و به رخ کشیدن صلابت و قدرت جمهوری اسلامی باید اولویت ما برای حفظ نظام باشد، زیرا کشورهای هم پیمان زیادی هستند که درصدد نابودی این نظام هستند و اولین برنامه آنها برای رسیدن به این موضوع ناامید کردن مردم و تشویق آنها به عدم مشارکت است که قطعا این نیرنگ خنثی خواهد شد.
وی ادامه داد: گفتمان محسن رضایی در سال 1360 امروز به نتیجه رسیده است و او این وضعیت را پیش بینی می کرد که ما بعد از اتمام دفاع مقدس با شرایط مختلفی از جمله تحریم ها، محاصره های اقتصادی و انزوای سیاسی و در نهایت معرفی به عنوان دشمن کشورهای عرب شناخته شویم و متاسفانه این اتفاقات توسط دشمنان ما در حال تبلیغات است ، اما مشی دکتر رضایی ارتباط مناسب با دنیا برای رفع مشکلات کشور است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع دکتر محسن رضایی در خصوص انتقال آب کارون از سرشاخه ها چیست اظهارکرد: این سوال خیلی از مردم به خصوص خوزستانی هااست که از کاندیداهای ریاست جمهوری می پرسند؛ طبیعی است که همه کاندیداها بدون استثنا خواهند گفت که ما برای اینکه خدای ناکرده خلاف جهت نظر و خواسته مردم حرکت نکنند قطعاً آسیب خواهند دید اما آنچه که دکتر رضایی به آن اعتقاد دارد در بحث انتقال آب، با توجه به اینکه بنده ۳۰ سال در حوزه آب و فاضلاب کار کرده‌ام و بحث‌های متعددی را خدمت وی بوده‌ایم و از دیدگاه شان استفاده کرده ایم؛ وی اعتقاد دارد که ما اگر قرار باشد انتقال بین حوضه‌ای آب هم انجام دهیم و قرار شود که یک منطقه را خشک کنیم به قیمت آبادی یک منطقه دیگر به هیچ وجه این انتقال آب نباید صورت بگیرد.
رئیس ستاد محسن رضایی افزود: انتقال آب بین حوضه‌ای زمانی منطقی خواهد بود که موجب آبادانی مبدا و مقصد شود اما اگر قرار باشد ما با انتقال آب به مقصد باعث نابودی مبدا شویم هیچ عقل سلیمی این را نمی‌پذیرند و دکتر رضایی هم قطعاً با این موضوع به صورت راهبردی مخالف است و راهکارهایی نیز دارند که در برنامه‌های مناظره های انتخابات خود قطعاً بیان خواهد کرد و در ادامه مصاحبه هایی که صدا و سیما به خوبی در حال پوشش است، انشالله مواضع ریزتر خودشان را نیز اعلام می کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایشان به لحاظ راهبردی معتقد است با توجه به محدودیت و کمبود منابع آبی کشور انتقال آب بین حوضه ای مشروط بر تأمین منافع مبدأ و مقصد و اقناع تمام ذینفعان و با اولویت تأمین آب شرب با در نظر داشتن سایر ملاحظات جامعه شناختی، فنی و زیست محیطی و معطوف به توزیع عادلانه آب مخالفتی ندارد و همچنین در حفظ منابع آب سطحی قائل به ساز و کار بدیع آب گردانی ( آب چرخانی ) در پایین ترین نقطه آبهای سطحی منتهی به آبهای آزاد می باشد.
درویشعلی کریمی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر محسن رضایی کاندیدای ریاست جمهوری در استان خوزستان در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر پیشرفت استان خوزستان با توجه به ظرفیت های نفت و گاز و پتروشیمی هایی که در این استان وجود دارد چه برنامه‌ای دارند گفت: دکتر محسن رضایی مزیت‌های منطقه یا استانی را در قالب شکل گیری ایالت های اقتصادی یا فدرالیسم اقتصادی مطرح کرده‌اند یعنی استفاده از مزیت های هر استان در خود آن استان، استفاده از مالیات‌های استانی در همان استان که گرفته می شود به صورت کلی عنوان کرده اند استان خوزستان ظرفیت ها و قابلیت هایی دارد که در خیلی از استان ها وجود ندارد و از آن محرومند دکتر رضایی با طرح موضوع ایالت های اقتصادی اعتقاد دارند که از این مزیت‌ها در استان باید استفاده شود و اگر مالیات‌ها گرفته می‌شود به جای اینکه به تهران ارسال شود و در تهران توزیع شود و آن هم قطره‌چکانی یا احتمالاً رانتی یا جهت گیری خاص باشد معتقدند که مالیات هر منطقه در آمد هر منطقه در خود آنجا صرف شود اگر مازادی باقی ماند برای استانهایی که فاقد این مزیت‌ها هستند صرف شود.
وی با اشاره به اینکه دکتر رضایی قرار است از تمام ظرفیت ها و استانها برای تشکیل کابینه خود بهره ببرد گفت: محسن رضایی اعتقاد دارد دولت و کابینه، کابینه تمام اقوام و نخبگان است و به ویژه نخبگان خوزستان ظرفیت اداره ی وزارتخانه ها و سازمانهای استراتژیک را دارا هستند.
او گفت: یکی دیگر از مباحثی که محسن رضایی بر آن اصرار دارد عدم فیلترینگ کردن فضای مجازی و پیام رسان ها است زیرا خود ایشان هم از فضای مجازی بهره می گیرد.
همچنین غلام فروغی نیا مسئول اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی محسن رضایی در خوزستان گفت: صندوق رای مهمترین ابزار برای توسعه یافتگی خواهد بود و طبیعی است که در انتخاب کاندید مد نظر هر فردی اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد.
اما محسن رضایی مورد تایید رهبر است و قطعا با توجه به ریشه هایی که رضایی در بین مردم دارد می تواند به مهترین فرد انتخابات تبدیل شود و در نهایت امیدواریم بتوانیم پیروزی وی را جشن بگیریم و اتفاقی مثبت به نفع مردم را شاهد باشیم.
همچنین افشار پرویزی بابادی مدیرخانه مطبوعات خوزستان گفت: به یاد داریم قبل از آغاز سال جدید دولت تصمیم بر قطع آگهی روزنامه ها داشت و اولین واکنش در فضای مجازی توسط مسئولین توسط محسن رضایی گرفته شد و این نشان دهنده موضوعی مهم برای رسانه های کاغذی و سایر رسانه ها است و طبیعتا برای رسانه ها موضوعی ارزشمند است و جا دارد از وی تشکر کنیم که با دغدغه خاص به مطبعات توجه دارند.
وی گفت: اصحاب رسانه نه صاحب ثروت هستند و نه صاحب پول و تنها با عشق و علاقه مشغول فعالیت هستند و متاسفانه در 8 سال گذشته آسیب فراوان دیده اند و امیدواریم در دولت آینده که انشالله پیروز ان فردی باشد که به اصحاب رسانه توجه دارد شاهد موفقیت برای رسانه ها باشیم.
محسن رضایی فردی خویشتن دار است که در مناظره ها علیرغم بداخلاقی هایی که با او شد در پاسخ به اینکه چرا برخورد نداشته است، گفت من در چشم رقیبانم رجوی و صدام را ندیدم و اینها هم وطنان من هستند و این نکته بسیار حائز اهمیت و جالبی بود و مطمئن هستم کسی که با برنامه می آید تا روز آخر در رقابت باقی خواهد ماند و تلاش خواهد کرد که برنامه هایش به نتیجه برسند.
پرویزی بابادی گفت: ما 8 سال شاهد جنگ بودیم و محسن رضایی به عنوان فرمانده مردانه جنگید و یک واجب از خاک کشورمان را به بیگانه نداد و طبیعتا چنین فردی اجازه غارت و دست درازی به اموال کشور را نمی دهد و امیدواریم فرزند خوزستان به نتیجه مطلوب در انتخابات برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار