مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی گفت:برق مازاد تولید این شرکت به توان چهار مگاوات با هدف پایداری برق و کاهش خاموشی‌ها روز پنجشنبه به شبکه سراسری برق کشور پیوست.
کد خبر: ۹۶۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶ 03 June 2021

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی گفت:برق مازاد تولید این شرکت به توان چهار مگاوات با هدف پایداری برق و کاهش خاموشی‌ها روز پنجشنبه به شبکه سراسری برق کشور پیوست.

برق مازاد تولیدی شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزاکوچک خان به قدرت پنج مگاوات نیز روز چهارشنبه به شبکه سراسری برق کشور پیوسته بود.

امین نصیریان افزود:در روزهای آینده با تغییرات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در واحد نیروگاه توسط متخصصان توانمند داخلی، توان تولید و انتقال برق مازاد تولیدی این شرکت به هشت مگاوات خواهد رسید.

وی گفت: این نخستین بار است برق مازاد تولیدی این شرکت به منظور کمک به پایداری برق و جلوگیری از کاهش خاموشی‌ها ، به شبکه سراسری برق متصل می‌شود.

نصیریان افزود:شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همواره در مواقع بحران از جمله سیلاب در کنار مردم بوده و این بار نیز با توجه به خاموشی مکرر و کاهش ظرفیت تولید برق در کشور، با تولید و تزریق برق به شبکه سراسری در راستای مسوولیت اجتماعی خود، در کنار مردم و وزارت نیرو قرار گرفت.

وی افزود: تولید برق در نیروگاه این شرکت در این فصل که برداشت نیشکر انجام نمی‌شود از منظر اجرایی غیرممکن بود اما با همت و احساس مسوولیت همگانی این اقدام عملیاتی شد.

خشکسالی و کاهش تولید برق آبی کشور در سال آبی جاری، سبب کاهش تولید برق و خاموشی‌ها در هفته های اخیر در بسیاری از شهرهای خوزستان شد.

واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی، حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.

قرار است در هفته های آینده برق مازاد تولیدی پنج شرکت دیگر نیشکری وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به شبکه برق کشور متصل شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار