مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حوزویان به عنوان سربازان انقلاب و نظام در خدمت مردم خطه خوزستان تا رفع کامل مشکلاتشان هستند، امروز حوزه علمیه ناراحت و داغدار مشکلات خوزستان است.
کد خبر: ۹۸۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ 23 July 2021

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: حوزویان به عنوان سربازان انقلاب و نظام در خدمت مردم خطه خوزستان تا رفع کامل مشکلاتشان هستند، امروز حوزه علمیه ناراحت و داغدار مشکلات خوزستان است.

آیت الله علیرضا اعرافی در جمع تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی در خصوص اهمیت رسیدگی به مشکلات مردم خوزستان، اظهارکرد: جایگاه خاص و منحصر بفرد استان‌های مرزی کشور و به طور ویژه خوزستان سرافراز با آن سوابق درخشان تاریخی و سابقه ای که در دفاع مقدس داشتند بر کسی پوشیده نیست و بسیار ارزشمند است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پیروزی ما در جنگ تحمیلی بدون پیشگامی خوزستان امکان پذیر نبود و پیروزی در همه استان‌ها وقتی ظاهر می‌گردید که مردم آن خطه قهرمان، پیشقدم می‌شدند و خوزستانی‌ها همواره پیشقدم بودند و در روزهای آغازین جنگ تحمیلی علی رغم همه محرومیت‌ها با تمام توان در مقابل بیگانگان ایستادند و با وجود اینکه بیشترین تمرکز در دنیا روی این استان به منظور واگرایی از انقلاب و نظام اسلامی ایران بوده و است، همچنان مقاوم ایستاده اند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: امروز اگر خطری باشد خوزستان زودتر از همه مقابل دشمن می‌ایستد و جوانان اقوام مختلف این خطه پیشگام هستند و ما به عنوان حوزه علمیه قدردان آن‌ها و مقاومتشان هستیم. اما این وضعیت و شرایطی که در خوزستان به وجود آمده، مایه شرمساری است و توجیهی ندارد.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: ما به عنوان حوزه علمیه با مردم استان خوزستان ابراز همدردی می‌کنیم و حوزه حتما برای کاهش گرفتاری‌ها و سختی‌های خوزستان همانطور که از ابتدا پیگیر بوده است این حضور و پیگیری تا رفع کامل مشکلات وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: در همین راستا با امامان جمعه و بزرگان استان برای رفع مشکلات در ارتباط بوده ایم و گفته ایم به عنوان طلبه شرمنده‌ایم، وقتی می‌بینیم مردم با امکانات بالقوه ای که در زمینه انرژی دارند در رنج به سر می‌برند، لذا هر جا امکان باشد حوزویان به عنوان سربازان انقلاب و نظام در خدمت مردم خطه خوزستان در رفع مشکلاتشان هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: امید است با سرعت و جدیت و در آغاز کار دولت جدید شاهد یک برنامه‌ریزی کلان و راهبردی برای مناطق محروم مرزی به خصوص استان خوزستان و برنامه عملیاتی سریع و انقلابی برای حل مشکلات آن خطه باشیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اساس حل مشکلات به استقرار مدیریت‌های قوی، علمی و جهادی برمی گردد، تأکید کرد: زیرساخت کشاورزی و صنعت باید تقویت و مشکلات اشتغال حل شود و بهره مندی مردم از منافع نفت و گاز استان، ارتقا یابد.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به نکاتی با عنوان «توصیه‌های حوزه» اشاره کرد و گفت: امروز مجلس و دولت باید برخی از قوانین را مورد بازنگری قرارداده و پیش بینی‌های جدی‌تری برای بهره مندی مردم خطه خوزستان انجام شود و همچنین در خصوص زیر ساخت‌هایی که به صورت میان مدت و بلند در منطقه اثرگذار است ارتقا یافته و در خصوص حل مشکلاتی در زمینه برق، آب و فاضلاب اقدامات کوتاه مدت و عاجلی صورت بگیرد.

آیت الله اعرافی افزود: ارتباط مستمر و تنگاتنگی با مسئولان به ویژه حوزه علمیه خوزستان داریم بطوریکه از دوره سیل گروه‌های متعدد جهادی علاوه بر طلاب بومی استان به این خطه اعزام شدند، حضوری که ستودنی بود و امروز نیز در سنگر دیگری حوزه علمیه به ویژه حوزه علمیه استان و همکاران ما در شهرهای مختلف استان خوزستان در صحنه حاضرند و نسبت به کمک رسانی و خدمت به مردم مظلوم و قهرمان استان بی منت و خالصانه خدمت می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ستاد بحران حوزوی نیز در ارتباط با مشکلات استان خوزستان فعال است و تاکید شد هر کاری از حوزه بربیاید در خدمت هستیم و گروههای جهادی در حوزه‌های علمیه آماده هر گونه خدمت رسانی به مردم خوزستان در رفع مشکلات هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار