بیش از ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و از آن زمان تا کنون دشمنان قسم خورده نظام هیچگاه دست از عناد و دشمنی و غرض ورزی بر نداشته و علی رغم سیلی خوردن‌های متعدد از مردم ایران ولی همواره مترصد فرصتی هستند تا خود را در صف اعتراضات مدنی مردم ایران قرار دهند.
کد خبر: ۹۸۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 23 July 2021

محسن بهاروند
بیش از ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و از آن زمان تا کنون دشمنان قسم خورده نظام هیچگاه دست از عناد و دشمنی و غرض ورزی بر نداشته و علی رغم سیلی خوردن‌های متعدد از مردم ایران ولی همواره مترصد فرصتی هستند تا خود را در صف اعتراضات مدنی مردم ایران قرار دهند.

هر گاه مردم ایران اسلامی و به تبع خوزستانی‌ها برای مسائل اجتماعی خود قصد اعتراضات مدنی شهروندی داشته اند این معاندان نظام خود را در عقبه مردم پنهان کرده و مسیر مطالبات را به سمت دیگری هدایت کرده اند.

در سال ۱۳۸۸ که مردم در برخی شهرهای ایران اعتراضاتی به نتایج انتخابات داشتند در حالی که مردم به صورت مسالمت آمیز اعتراض می کردند به یکباره سر و کله معاندان در صفوف آنها پیدا شد و با کشتن برخی جوانان تلاش می کردند آن را به گردن نظام بیاندازند که با تدبیر مردم و آگاه شدن آنان بلا فاصله صف خود را از معاندان جدا کردند تا غائله به پایان برسد.

در سال ۱۳۹۸ نیز که برخی مردم در شهرهای ایران و خوزستان به گرانی بنزین و برخی اقلام اقتصادی گلایمند بودند به ناگاه با دخالت همین معاندان اعتراضات رنگ و بوی خشن به خود گرفت که بلافاصله مردم با هوشیاری از این دشمنان جدا شدند و علی رغم انتقاداتی که به وضع معیشتی داشتند گفتند معاندان جایی در بین مردم ندارند.

خشکسالی اخیر در استان خوزستان باعث شده تا رسانه های قسم خورده معاند باز کاسه داغ تر از آش شوند و با انتشار اخبار منفی و دروغین و با انحراف ذهن مردم، تنها یاس و التهاب را به جامعه القاء کنند.

چند روزی است که در خوزستان به دلیل کم آبی اعتراضاتی در برخی شهرهای استان به صورت مدنی و آرام برگزار شده است. اما آنچه در اینجا قابل تامل است موج سواری رسانه های معاند و از جمله ایران اینتر نشنال و بی بی سی است که با خبرسازیهای جعلی سعی در تشویش اذهان عمومی دارند.

این رسانه های مغرض طی روزهای اخیر با راه اندازیهای اتاق فکر و گفت و گو با افراد مغرض به نشر اخبار دروغ، قدیمی، مونتاژ شده و حتی اخبار دیگر مناطق جهان و انتساب آن به خوزستان پرداخته اند.

خشکسالی های امسال در استان خوزستان باعث شده تا رسانه های قسم خورده معاند باز کاسه داغ تر از آش شوند و با انتشار اخبار منفی و دروغین و با انحراف ذهن مردم تنها یاس و التهاب را به جامعه القاء کنند.

هر چند خشکسالی و آثار منفی آن برای ما و دولتمردان تلخ و غیر قابل توجیه است اما القاء ناامیدی می تواند وضع جامعه را بدتر کند و حتی نهادهای امدادی کشور را در ارائه خدمات به مردم آسیب دیده از سیل با مشکل جدی مواجه کند.با نگاهی به عملکرد رسانه های معاند خارج از کشور خواهیم دید که خط خبری آنها تنها تزریق یاس و ناامیدی به جامعه است به گونه ای خبر می دهند که مسئولان دست بر روی دست گذاشته و تنها شاهد نابودی مردم از لحاظ جان و مالشان هستند.
در مقوله مشکلات اجتماعی همواره دو مولفه یکی پیشگیری و دوم امداد رسانی بسیار مهم است.

از سال گذشته تا کنون از طریق مقامات مسئول مدام از تریبونهای مختلف از خشکسالی و احتمال کاهش منابع آبی خبرهایی منتشر می شود. کمبود برق به دلیل کاهش منابع آبی اولین بازخورد منفی ناشی از خشکسالی بود که در خرداد ماه در کشور و خوزستان نمود پیدا کرد و آثار آن گریبان کل کشور را گرفت.

نهادهای مسئول وظیفه اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم را داشته اند و با نگاهی گذرا به اخبار گذشته در رسانه های رسمی و موجه نظام این اعلام هشدارها مشهود و محرز است.اینکه در روند کارها از جمله پیش گیری و یا امداد رسانی نواقصی و یا ناهماهنگی هائی هم رخ داده هیچ شک و شبهه ای نیست زیرا تبعات خشکسالی در استان بسیار سنگین و فراتر از ذهن است

از روزی که بحث خشکسالی در استان مطرح شده همه مقامات مسئول کشوری و استانی پای کار بوده اند. از رهبری و رییس جمهوری گرفته تا روسای قوا و دولتمردان که برای نجات جان افراد و نیز کم کردن خسارات مالی دغدغه داشته اند مشخص است که نسبت به مردم هیچگاه بی تفاوت نبوده و نیستند.
هنگامی که رهبر معظم انقلاب در صفحه شخصی خود می نویسد «به مشکلات خوزستان رسیدگی کنید و مسئولان وظیفه دارند به مشکلات خوزستان رسیدگی کنند و اگر کسی به فکر مردم باشد نمی تواند در مقابل مسائل دشوار خوزستان راحت بماند و این وظیفه قطعی ، فوری و همیشگی حکومتهاست که به فکر مردم باشند» نشان می دهد که برای نظام وجود تک تک مردم فارغ از قومیت ها و مذهب آنان مهم است و هیچ مسئولی در این زمینه بی تفاوت نبوده و نیست.
نمایندگان رییس جمهوری ، قوه مقننه، قوه قضائیه، فرماندهان نظامی و انتظامی، و ... همه در این مدت به خوزستان آمده اند و ضمن اعلام همدردی نسبت به طرح ایده و ارائه راهکارها حساس و پیگیر بوده اند.اما رسانه های بیگانه هیچگاه این موارد را ندیده اند و مدام نظام را به چالش می کشانند و به گونه ای اخبارشان را مدیریت و هدایت می کنند که به مردم بگویند مسئولان نظام هیچ کاری برایشان نکرده و نمی کنند.

نشان دادن مردم تشنه اولین سناریوی رسانه های معاند

برای القاء ناکارمدی، مظلوم نمائی و خلق تصاویر احساسی و عاطفی یک عنصر مهم در کار رسانه هاست. رسانه های معاند در روزهای اخیر با ساختن تصاویر غیر واقعی در تلاش بوده اند که مردم استان را تشنه نشان دهند، کشاورزی استان را نابود شده معرفی کنند و انتقال آب از استان خوزستان به استانهای دیگر را عامل آن معرفی کنند.

به عنوان مثال عکسی از یک پیرزن را برش زده که در حال آشامیدن آب در کنار یک جدول خیابانی در خرمشهر است و اینگونه وانمود می کنند که مردم حتی آب آشامیدنی ندارند و همین عکس در توئیتر به عنوان یک عکس پر بازدید ترند شده است. این درحالی است که پیرزن یاد شده در سال ۹۰ فوت کرده و آنگونه که همسایگان این فرد اعلام کرده اند پیرزن دچار اختلالات روانی بوده است.

کشته سازی در شهرهای خوزستان

رسانه های معاند برای برانگیختن مردم تصاویری جعلی از افرادی که در سالهای قبل اعم از نزاعهای محلی و یا در گیریهای قومیتی کشته شده اند را به روزهای اخیر منتسب کرده اند. و یا اینکه حتی تصاویر درگیری پلیس در کشورهای دیگر را به درگیری پلیس ایران با مردم خوزستان ربط داده اند. به عنوان مثال اعلام کرده اند که پلیس در شادگان چندین جوان را به گلوله بسته و آنها را قتل عام کرده است.

این در حالی است که بر اساس اطلاعات موثق هفته جاری تعدادی از مردم شادگان در اعتراض به وضعیت کمبود آب اعتراضاتی کاملا مدنی و آرام برگزار کردند که در ادامه چند اغتشاشگر با هدف آسیب رساندن به اموال عمومی و تحریک مردم اقدام به تیراندازی هوایی کرده و در ادامه یک تیتر پس از برخورد با ترانس برق و منحرف شدن آن به فردی که در کنار خیابان نشسته بود برخورد کرده و کشته می شود. جالب تر اینکه خانواده فرد متوفی اعلام کردند که فرزندشان بسیجی است و از مقامات خواستند که عاملان قتل فرزندشان را شناسائی و دستگیر کنند و بعد از این بود که پلیس اعلام کرد به زودی عوامل این قتل شناسائی و دستگیر می شوند.

مورد دیگر اینکه چند روز پیش در شهر کوت عبدالله مرکز شهرستان کارون یک نزاع محلی بین دو طایفه رخ می دهد که در این درگیری یک نفر از طرفین کشته می شود. فیلم این فرد کشته شده بلافاصله در فضای مجازی به عنوان کشته شدن جوان کوت عبدالله توسط پلیس منتشر می شود.

در یک فیلم جعلی دیگر تصاویر کشته شدگان یک انفجار در کشور عراق به درگیری مردم دشت آزادگان با پلیس و شلیک پلیس به مردم منتسب می شود که اگر کسی زبان عربی را مسلط باشد از گفتار افراد در این فیلم متوجه می شود که این درگیری در عراق رخ داده شده است.

رسانه های بی بی سی، ایران اینتر نشنال و دهها رسانه معاند به صورت گسترده تصاویری از کشته شدگان در حوادث اخیر در خوزستان نشان می دهد که هیچ ردی از واقعیت در آنها وجود ندارد.

مقایسه هورالعظیم خشک در ایران و هورالعظیم سیرآب در عراق

یکی دیگر از شیطنتهای این رسانه ها برای تحریک مردم انتشار یک تصویر مونتاژ شده از هورالعظیم است که بخش ایرانی آن کاملا خشک و بخش عراقی کاملا پر آب است. تصاویری که در روزهای اخیر در رسانه های مادر در داخل کشور پخش شده گویای این واقعیت است که هورالعظیم در داخل ایران کاملا دارای آب است هر چند به دلیل خشکسالی این هور هم متاثر از خشکسالی شده است اما به هیچ عنوان عکس منتشر شده واقعیت ندارد.

فراخوانهای متعدد برای اعتراضات گسترده

طی روزهای اخیر رسانه های معاند حجم وسیعی از فراخوانهای خود برای برگزاری تجمعات مردمی در نقاط مختلف استان صادر کرده اند. بررسیها نشان می دهد که جز موارد اندک مردم استان خوزستان کمترین وقعی به این فراخوان ها نگذاشته اند و بدون توجه به این فراخوان ها فقط در زمان هایی که خود تشخیص داده اند به صورت کاملا مدنی تجمعاتی را انجام داده و بدون تنش و درگیری خواسته های خود را مطرح وسپس متفرق شده اند.این ها نمونه ای از خط خبری رسانه های بیگانه است که برای مایوس کردن مردم و فاصله انداختن بین آنان و مسئولان نظام کمر همت بسته اند.
اما آنچه که در این بین مهم است اینکه نیک می دانیم که بیگانگان و دشمنان نظام همین رسالت را دارند و هیچگاه هوادار و خیر خواه مردم ما نبوده و نیستند و اطلاع رسانی منفی از رویدادهای متعدد، خط و هدف خبریشان می باشد اما توقعی که وجود دارد اینکه رسانه های ما و مردم نمی بایست در زمین دشمن بازی کنند و بدون صحت و سقم از مسائل خط خبری دشمن را در فضای مجازی تبلیغ کنند.
رسانه های داخلی و مردم باید واقع بینانه با مسائل مواجه شوند.نواقص را حتما بیان کنند و مسئولان را از ضعف ها آگاه کنند اما هرگز نباید القاء یاس کنند بلکه به مردم امید دهند و این احساس را در جامعه تقویت کنند که مسئولان برای حل مشکل مردم در کنار آنها هستند و حتما هم تا پایان کار تلاش خواهند کرد.
مردم فهیم ما نباید خط خبری خود را از معاندان بگیرند و حتی می بایست به عکس خط خبریشان را از آنها جدا کنند و با طرح مسائل تفرقه افکنانه که از سوی آنان مواجه می شود مقابله کنند و به آنها بگویند که مردم ما اعم از همه اقوام متحد تر از گذشته، خود برای مسائلشان آستین بالا زده اند و نیاز به هیچ دلسوزی در فرا مرزهای خود ندارند.
در خوزستان به رغم وجود مشکلات در مقابله با پدیده های اجتماعی همه مسئولان امروز به میدان آمده اند تا این حادثه قهریه طبیعی و خدادادی را هم سرکوب کنند و رسانه های ما نیز باید به دور از شانتاژهای معاندان تمرکز خود را بر رفع مسائل بگذارند و کمک کنند تا این بلای آسمانی هر چه زودتر به یک فرصت طلائی برای وحدت مردم و مسئولان تبدیل شود.
در همین فضای مجازی آلوده امروز کانالهای خبری در بسترهای اجتماعی از سوی دشمنان نظام شکل گرفته که کارشان ایجاد التهاب در جامعه است. نگران کردن مردم وظیفه آنهاست.التهاب افکنی سیاست همیشگی آنها بوده که بارها و بارها مردم آن را مشاهده کرده و یا لمس نموده اند و با آن مقابله کرده اند و ضرورت دارد امروز رسانه های دلسوز ایران اسلامی به دور از گرایشات حزبی و سیاسی به رفع این دغدغه ها کمک کنند و مردم و مسئولان را ترغیب کنند تا جانانه با این بلایای طبیعی مقابله نمایند.
رسانه های ما وظیفه دارند تا دشمنی های بیگانگان را برای مردم عزیزمان بازگو کنند و بگویند ایرانی که همواره کشورهای دنیا را در هنگام بلایای طبیعی مساعدت کرده اند امروز مورد کینه و دشمنی آنان قرار گرفته و کمترین مساعدتی را از آنان شاهد نبوده اند.
رسانه های متعدد ما اعم از دیداری ،نوشتاری و شنیداری می توانند به مردم امید دهند و خط خبری رسانه های بیگانه که می خواهند نظاممان را ناکارامد جلوه دهند را پاک کنند.

برچسب ها: محسن بهاروند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار