استاندار خوزستان از اختصاص ۱۵ درصد اعتبارات تنش آبی وزارت نیرو به خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 24 July 2021

 قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو و عشایر و نخبگان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سفر معاون اول رئیس جمهور، از سرشاخه‌های کارون بازدید شد و فردا نیز جلسه مشترک ستاد بحران و شورای کشاورزی برگزار خواهد شد.

وی افزود: خوزستان، استانی با مردمانی غیور، نقش بسیار بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با انگلیس و انقلاب مشروطه داشت و نقش بسیار مهمی در حفظ تمامیت ارضی کشور، ولایت فقیه و نظام اسلامی داشته، دارد و خواهد داشت.

استاندار خوزستان گفت: با وجود اینکه نظام کارهای بزرگی در بخش کشاورزی، نفت، پتروشیمی، فولاد و نیشکر انجام داده است اما کلکسیونی از مشکلات و محرومیت‌ها نیز در خوزستان وجود دارد. در آب و فاضلاب و روان‌آب‌های سطحی، در پرآبی و کم‌آبی دچار مشکلاتی است.

وی با اشاره به کارهای انجام شده برای رفع مشکلات آب استان، ادامه داد: وقتی می‌بینیم هورالعظیم مشکل دارد، دام دامداران تلف شده و کشاورزان دچار مشکل هستند، همه ما باید به فکر باشیم و هستیم.

قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: کارهای بزرگی انجام شده و کارهای بزرگی در راه است و در مشکلات اخیر، دولت تمام‌قد مصوبه بسیار خوبی داشت. بیش از هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد. ۱۵ درصد از اعتبار تنش‌های آبی وزارت نیرو و کشاورزی به استان اختصاص داده شد و مقرر شد ۱۰۰ درصد اعتبار تخصیصی در بخش آب و کشاورزی تخصیص داده شود.

وی بیان کرد: روز گذشته نیز ۵۰ درصد اعتبار به حساب استان واریز شد و خواهش می‌کنم که کمک شود مابقی نیز تامین شود تا مشکلات حل شوند. بخش بزرگی از مطالبات کشاورزان نیز مصوب شده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به کمک نهادها در حل مشکل خوزستان، عنوان کرد: در کنار دولت، نهادها و بنیادهای انقلابی کمک کردند و مصوباتی هماهنگ با دولت داشتند. ستاد اجرایی و ستاد نیروهای مسلح به مناطق محروم و امور روستایی کمک‌ کردند و ان‌شاالله مشکلات حل خواهد شد.

وی اذعان کرد: تعداد زیادی تانکرهای آب نیز تامین شد و از همه اقدامات تشکر می‌کنم. کار بزرگ‌تر، تدوین سند بسیار مهم برای حل مشکلات چهارگانه آب، فاضلاب، آب شرب، روان‌آب‌ها، آب‌های سطحی و پیشگیری از سیل در خوزستان بود که ان‌شاالله به موقع ثمر بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار