جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت خوزستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مهم ترین دلیل مشکلات فعلی خوزستان عدم برنامه ریزی و مدیریت منابع است.
کد خبر: ۹۸۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 24 July 2021

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت خوزستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مهم ترین دلیل مشکلات فعلی خوزستان عدم برنامه ریزی و مدیریت منابع است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم

استان خوزستان با دارا بودن، منابع سوخت های فسیلی، مجاورت با کشورهای منطقه و دریا یکی از بکرترین و پرظرفیت ترین استان‌های کشور برای مراودات اقتصادی، ساخت و توسعه پتروپالایشگاه‌ها، صنایع فولاد، شیلات و کشاورزی می‌باشد، دارا بودن چنین پتانسیل های بالقوه ای در این استان کم نظیر بوده و پاسخ چرایی عدم بالفعل شدن این پتانسیل‌ها، گواه منفعل و ناکارآمد بودن دستگاه های مدیریتی در این استان است.

خوزستان مهد غیرت و تمدن است، خوزستانی که در هشت سال جنگ تحمیلی، زمین جدال حق با همه مظلومیت خود علیه باطل بوده و حال بعد از گذشت چندین دهه مجدد صدای غم و اندوه از این سرزمین بلند شده است، اندوهی که قلب هر ایرانی را به درد می آورد. روزی معضل ریزگردها نفس کشیدن را سخت می کند، روزی مشکلات شهری ، دیگر روز مشکلات اجتماعی و امروز آب، آبی به که مدد رسان حیات کائنات است.

ما بارها سوءاستفاده دشمن از فضای اعتراضات مسالمت آمیز مردم را دیده ایم، اما سوق دادن شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان به سمتی که منجر به بهره برداری دشمنان شود، جای بسی تامل است. بیان این مهم خالی از لطف نیست که مردم خوزستان، همواره در شرایط سخت انتخاب آگاهانه ای داشته اند و با حضور پر شکوه و شورانگیز مردم در جنگ هشت ساله و تشییع جنازه سردار دلها نمونه بارز این آگاهی و بصیرت است.

سوالی که در اذهان وجود این است که خوزستانی که در سخت ترین برهه های ملی و منطقه ای خوش درخشیده، چرا باید غرق در مشکلات مدیریتی شود؟ نمونه بارز آن، استانداری است که با کارنامه ای غیر معقول به سمت های بالاتر کشوری منصوب می گردد، ویا آمار بالای بیکاری با وجود بزرگترین صنایع در این استان. در کنار موارد فوق، اختلاف طبقاتی فاحش و مشکلات اجتماعی را نیز می توان اضافه کرد.

و این بار آب، جلگه خوزستان که سرآغاز تمدن بشری نیز بوده بواسطه احداث سدهای متعدد و غیر علمی دچار بحران گردیده است. در شرایطی که کشور بیش از پیش نیازمند اتحاد است چرا بعضی از مسئولین با مقصر دانستن استان‌های همجوار، بذر نفاق را در میان آحاد مردم می کارند؟ بر همه مردم پوشیده نیست که مهم ترین دلیل مشکلات فعلی عدم برنامه ریزی و مدیریت منابع است این سبک از مدیریت میراث ارزشمندی برای آیندگان نخواهد بود. چرا مردمی که در سخت ترین شرایط، طلایه دارِ حل مشکلات بودند، باید برای ابتدایی ترین نیاز های خود دست به اعتراض بزنند؟ خوزستان مامن مشکلات و زخم های زیادی است که عدم مدیریت صحیح منابع و عدم توسعه متوازن اقتصادی، عمده دلایل بروز و ظهور این دست مشکلات است.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت به عنوان بازوی محرک عرصه مطالبه گری استان خوزستان، ضمن همراهی با مردم شریف استان در جهت احقاق حقوق مسلم خود، خواستار بررسی دلایل بوجود آمدن این شرایط و مشخص کردن افراد و سازمان های خاطی در این امر می باشد.

لازم به ذکر است جامعه اسلامی دانشجویان همواره حامی حق بوده است و ازهیچ تلاشی جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم دریغ نخواهد کرد.

و الله مع الصابرین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار