استاندار کرمان:
استاندار کرمان گفت: صدور مجوز واردات واکسن برای شرکت‌های بزرگ کرمان که دارای توان مالی و مراودات خارجی هستند، می‌تواند کمک شایانی به تسریع روند واکسیناسیون کند.
کد خبر: ۹۸۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 24 July 2021

به گزارش تابناک کرمان، علی زینی‌وند ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا استان کرمان با تبریک دهه امامت و ولایت، وضعیت کرمان در زمینه شیوع کرونا بحرانی دانست و اظهار کرد: درست است که به یک کنترل نسبی رسیده‌ایم و تعداد فوتی‌های کرونا در مقایسه با پیک‌های قبلی کمتر شده است که یکی از دلایل آن می‌تواند همان واکسیناسیون باشد ولی همچنان وضعیت شکننده است.

وی با اشاره به طولانی‌تر شدن پیک کرونا نسبت به پیک‌های گذشته گفت: همچنان در اوج بحران به سر می بریم.

زینی وند با بیان اینکه تعطیلی تهران و البرز کار اشتباهی بود، اظهار کرد: با تعطیلی تهران و البرز ترافیک مناطق تفریحی از حالت عادی هم بیشتر شده بود به همین علت اصلاً با تعطیلی موافق نیستم و تعطیلی بخش اداری هم هیچ کمکی به کنترل بیماری نمی‌کند.

وی همچنین ضمن تشکر از کنترل خوب مناطق ییلاقی در استان توسط مسئولان گفت: این کنترل همچنان باید با جدیت ادامه پیدا کند و از تجمعات جلوگیری شود.

کرمان آمادگی کامل برای شروع واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را دارد

زینی‌وند با تاکید بر اینکه مردم از حق واکسیناسیون رایگان استفاده کنند، بیان کرد: استان کرمان آمادگی کامل برای شروع واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال را دارد و از نمایندگان استان کرمان در مجلس خواهش می‌کنم که این موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: رسانه‌ها و صدا و سیما از ظرفیت خود برای تشویق مردم به واکسیناسیون استفاده کنند و از مزایای آن نام ببرند.

شرکت‌های بزرگ توان واردات واکسن را دارند

استاندار کرمان با بیان اینکه کمک گرفتن از شرکت‌های بزرگ استان برای دولت هیچ هزینه‌ای ندارد، اظهار کرد: دادن مجوز واردات واکسن به شرکت‌های بزرگ کرمان که دارای توان مالی و مراودات خارجی هستند، می‌تواند کمک شایانی به تسریع روند واکسیناسیون کند.

زینی‌وند ادامه داد: این شرکت‌ها با واردات واکسن می‌توانند کارکنان خود و خانواده‌های آنها را و همچنین گروه‌های هدف مورد تائید و معرفی شده از سمت دانشگاه علوم پزشکی را به عنوان مسئولیت اجتماعی واکسینه کنند.

به هیچ عنوان راه‌های منتهی به آرامستان باز نخواهد شد

وی در مورد فعالیت تالارها در دو هفته مانده به ماه محرم گفت: فقط تالارهایی که فضای باز و باغ دارند که اندک هستند، می‌توانند با ضوابطی که برای آنها تعیین می‌شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پروتکل‌های مذهبی و همچنین گرفتن تعهد از مسئول تالار فعالیت کنند. اگر خطایی از آنها سر بزند جریمه سنگین می‌شوند و ممکن است به صورت طولانی پلمب شوند.

وی همچنین در مورد درخواست بازگشایی آرامستان هم گفت: به هیچ عنوان راه‌های منتهی به آرمستان باز نخواهد شد چون اکثر فوتی‌ها به دلیل کرونا است و این برای حفظ جان مردم می‌باشد و محدودیت ترددها باید با دقت بیشتری کنترل شود.

زینی وند در مورد مناطق سیل زده گفت: برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا در مناطق سیل زده از برپایی اردوگاه‌ها جلوگیری کردیم و با کمک هلال احمر و بسیج برای هر خانواده در جای ایمن خانه‌هایشان چادر بر پا کردیم که کسی در مساجد نماند.

وی در پایان تاکید کرد: اردوگاه اتباع خارجه در شهرستان‌ها باید دو هفته به طورکامل قرنطینه شوند و برگزاری هر گونه تجمعات در این اردوگاه‌ها ممنوع است و از نیروی انتظامی و سازمان اتباع خارجه تقاضا دارم که روی این مسئله تظارت دقیقی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار