شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان و استان خوزستان، بیانیه ای پیرامون مسئله کم آبی خوزستان صادر کردند.
کد خبر: ۹۸۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴ 25 July 2021

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان و استان خوزستان در بیانیه ای پیرامون مسئله کم آبی خوزستان صادر کردند که بدین شرح است:

«در این روزها تحلیل‌های گوناگونی از طرف اشخاص مختلف و جناح‌ها در روزنامه‌ها، در شبکه‌های اینترنتی نسبت به این قضایا انجام گرفت. در این تحلیل ها یک نقطة تقریباً مشترکی وجود داشت که آن نقطه، نقطة درستی است و آن تفکیک بین مطالبات صادقانه و به حق مردم و حرکات وحشیانه و تخریبگرانه یک گروه است، اینها از هم باید تفکیک شوند.»

«ما هم ضعف داریم، ما هم یک جاهایی اشکال و نارسایی و نابسامانی در کارمان هست، این جوری نیست که ما هیچ اشکالی نداریم، هیچ مشکلی در کارمان نیست، فقط دشمن خارجی است که دارد ]مشکل ایجاد می کند[ نه، مگس روی زخم می نشیند، زخم را خوب کنید، زخم را نگذارید به وجود بیاید. و اگر مشکل داخل نداشته باشیم، نه این شبکه ها می توانند اثر بگذارند، نه آمریکا می‌تواند هیچ غلطی بکند.» "امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)"

سینه ی ستبر خوزستان مظلوم و درد کشیده در همه این سال‌ها و در خط مقدم دفاع از کیان کشور - چه در دفاع از آب و خاک آن و چه در دفاع از سرمایه‌های ملی و اقتصاد کشور - همیشه سپر ایران عزیز بوده است و مال و جان مردم غیرتمند و انقلابی خوزستان در این دفاع جانانه همیشه به خط بوده است.

در شرایط کنونی که کشور ناشی از بی تدبیری های برخی کارگزاران با مسائل متعدد مواجه شده معیشت مردم مهمترین مسئله است و نباید در گیر و دار بی تدبیری‌ها و بی کفایتی‌های برخی مدیران به گروگان گرفته شود و هر مسئله ای هم که بوجود می‌آید بر معیشت مردم اثر بگذارد. وجود آب برای همه اشکال شناخته شده حیات الزامی است.

نیاز امروز کشاورز و دامدار به آب جهت رفع مسائل حیاتی زندگی روزمره خود، در سراسر ایران یک مسئله جدیست و فرقی نمی کند در کجای این میهن عزیز باشد، به هر حال می بایست بر اساس اولویت مرتفع گردد، امروز مسئله ی خوزستان، سیستان و اصفهان، فردا مسئله کرمان و یزد و غیره، آنچه در در این وضعیت مهم است مدیریت بحران و پیش بینی مسئله و پیشگیری از وقوع اتفاقات و عواقب ناگوار آن است.

مسئله‌ی آب خوزستان اگر چه بخشی از آن بر اثر خشکسالی شدید اخیر و پایین آمدن حجم آب سدها بوجود آمده است امّا بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اگر چنانچه توصیه هایی که نسبت به آب خوزستان و فاضلاب اهواز شده بود-که این همه تأکید شد برای فاضلاب اهواز و مسائل اب-مورد توجه قرار می گرفت. حالا مسلماًاین اشکالات را نداشتیم.

امروز که تفکرات دشمنان اسلام و انقلاب با بهترین و فریبنده ترین شکل و به سهولت در جامعه میتواند نشر یابد، دیگر نفوذ حضوری لازم نیست. امروز نفوذ حتی در بدنه ی مسئولان نظام هم دور از توقع نیست و در هر زمانی ممکن است گرفتار نفوذ دشمن شوند. مرد عزیز ایران همیشه بصورت یکپارچه و همراه هم بوده و خواهند بود، خوزستان پاره تن ایران است و همه ی ایران سرای من است.

بی شک مبارزه با ظالمان عالم، یکی از اهداف اصیل و اساسی مردم انقلابی است. هدفی که مبنای وحدت و مقاومت در 8 سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران قرار داشت و بر اساس همین مبنا در مقابل همه قدرت های شرق و غرب ایستادگی کرد. مقاومت و ظلم ستیزی محدود به هشت سال دفاع مقدس نشد و همواره در طول تاریخ انقلاب مبنای حرکت انقلاب اسلامی بوده است. همین موتور محرک انقلاب سبب عصبانیت و دست زدن به جنایت‌های جبهه سراپا کفر و استکبار بوده است.

جنایاتی که محدود به بازه پس از انقلاب نبوده است و مردم شریف ایران از پیش از انقلاب نیز زخم هایی از چنگال های خونین استکبار بر سینه دارند و دائم دخالت های بیگانه با بی تدبیری مسئولین وجود داشته است.

مردم شهید پرور خوزستان به همراه مردم عزیز اصفهان خوب می‌دانند که مطالبات و خواسته های خود را از راه قانونی پیگیری و مانع از سوء استفاده جریان های معاند و فرصت طلب غربی و سعودی و ... کردند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان‌های اصفهان و خوزستان ضمن پیگیری مطالبات در سطح ملی و با رویکرد حل مسائل ملّی در موضوع آب و معضلات آن، اعلام می‌دارد:

مسئولین محترم در روزهای باقیمانده عمر دولت به اصطلاح تدبیرشان، با نگرشی صحیح و روحیه ای انقلابی دست از توجیه بد عهدی های گذشته خود برداشته و واقع گرایانه و عقلانى نسبت به حل مشکلات خوزستان و سایر استان ها اقدام عملى و جدى نمایند. اعتراضات به حق مردم خوزستان در پی عدم تأمین حق‌آبه و خسارات جدی به کشاورزی و دامپروری آنان باید به صورت جدی پیگیری شود و خسارات ناشی از آن نیز حتماً جبران گردد.

مسئولین محترم منتخب مربوطه باید بصورت تخصصی مسائل مردم را پیگیری و برای حل آنها به دنبال رهکارهای اساسی و بلند مدت باشند و برای حل آنان شب و روز نشناسند تا دست فتنه گران و معاندان نظام نیز از این فتنه انگیزی ها کوتاه گردد.

مردم ایران بارها نشان داده‌اند که در حوادث گوناگون همیشه با وحدت و انسجام با هم بوده اند و در راه اعتلای ایران اسلامی دفاع از خود و نظام و خون شهیدان عزیز را سرلوحه خود قرار داده اند و اجازه نخواهند داد بدخواهان نظام اسلامی، بر مصائب آنان آتش فتنه بریزند.

دشمنان نظام و انقلاب چه در داخل و چه در خارج از این مرز بوم بدانند: با دخالت های آنان در مسائل داخلی به شدت و قوت مخالفت خواهد شد و به همه نشان خواهیم داد که پایی که روی حق این ملت قرار گیرد را قطع خواهیم کرد مسئولین، مدیران و سیاستگذاران آینده این مهم را در جان خود حل کنند که تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی داخلی، از قبیل بی تدبیری درکم آبی، بیکاری، تورم، رکود و .... اولاً توکل به خدا و بعد تکیه به توان داخلی و نیروی جوان متخصص است. هیچ یک از کشورهایی که چشم توقع غرب زدگان در سمت و سوی آنان است به حال مردم ایران دلسوز نیستند و این خود فریبی است که فکر کنیم آنان دست از دشمنی خود برمیدارند. تنها کسانی که میتوانند دلسوزی کنند و با حداکثر تلاش خود برای اعتلای این آب و خاک از تمام سرمایه های خوداستفاده کنند جوانان همین سرزمین هستند.

و در پایان، مسئولین بدانید، مطالبه ی مردم اینک، توجه ویژه به بحث معیشت مخصوصاً اقشار ضعیف و آسیب پذیر، ریشه کن نمودن بیکاری و کاستن از نرخ رو به فزونی آن، مبارزه با فساد و توجه به تولید داخلی و متوجه نمودن بخش های دولتی به تقویت تولید کنندگان داخلی و تغییر جهت از واردات بی رویه به تولید ملی و سرمایه ایرانی است.

امید است با عنایت خداوند متعال و نزول رحمت الهی و تلاش‌های مسئولین انقلابی و جهادی و همچنین صبر و مشارکت مردم عزیز ایران اسلامی، مشکلات کم آبی مرتفع گردد.

والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان‌های اصفهان و خوزستان

برچسب ها: کم آبی خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار