نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: اگر چه اقداماتی برای حل مشکل آب خوزستان انجام شده، اما نباید برای این موضوع به اقدامات کوتاه‌مدت بسنده کرد و باید شبکه آب و فاضلاب خوزستان تکمیل شود.
کد خبر: ۹۸۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶ 25 July 2021

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: اگر چه اقداماتی برای حل مشکل آب خوزستان انجام شده، اما نباید برای این موضوع به اقدامات کوتاه‌مدت بسنده کرد و باید شبکه آب و فاضلاب خوزستان تکمیل شود.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات چند روز قبل برای رفع مشکل آب خوزستان گفت: اگرچه رهاسازی آب از سد‌ها انجام شده و اقدامات برای حل مشکل آب کشاورزان، دامداران و آب شرب به استان صورت گرفته، اما نباید به اقدامات کوتاه مدت در این زمینه بسنده کرد و باید اقدامات بلندمدت به ویژه تکمیل پروژه آب و فاضلاب خوزستان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: روزهای قبل، رهاسازی آب انجام شده و این رهاسازی آب تا حدودی مشکلات دامداران در مسیر رودخانه را مرتفع کرده است. اما نباید به این اقدامات مقطعی بسنده شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه روز گذشته ستاد بحران که با حضور بنده، وزیر نیرو، وزیر کشاورزی و معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، مسئله آب خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسینی خاطرنشان کرد: در این جلسه بنا بر این شد تا با توجه به شرایط پیش آمده استمهال بدهی کشاورزان در مورد تسهیلاتشان در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: در این جلسه در مورد آب مورد نیاز کشت پاییزه نیز ابراز نگرانی شد که در کشت پاییزه با توجه به حجم بالای کشت ممکن است با مشکل مواجه شویم و پیشنهادی که در این جلسه مطرح شد این بود که برای اینکه در کشت پاییزه برای تامین آب کشت پاییزه دچار مشکل نشویم، برای کشت تابستانه با اولویت در اختیار کشاورزانی قرار گیرد که اصلاح الگوی کشت را رعایت کردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه بنده موضوع عدم پرداخت خسارت کشاورزان ناشی از سیل سال 98 را مطرح کردم و آقای جهانگیری قول داد تا مصوبه‌ای گذرانده شود که مابقی خسارات مربوط به سیل 98 نیز پرداخت شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در مورد پروژه‌های انتقال آب باید به طور جدی اقدامات لازم صورت گیرد و با استفاده از تکنولوژی روز ما شاهد انتقال آب خوزستان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار