معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: تاکنون حدود ۱۰میلیارد تومان برآورد خسارت سیل تابستانی و توفان در استان فارس بوده است.
کد خبر: ۹۸۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 26 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمود رضایی اظهار کرد: توفان و بارش شدید باران در شهرستان های استان فارس خسارت عمده ای به بخش زیرساخت ها و محصولات کشاورزی وارد نکرد اما شبکه‌های توزیع برق و تجهیزات مربوط دچار آسیب شدند.

وی ادامه داد: بر اثر تندباد و وزش باد شدید حدود ۲۰۰ تیر چراغ برق و دستگاه ترانس برق سقوط کرد و به شبکه های فشار متوسط و ضعیف برق آسیب وارد شد.

رضایی با بیان اینکه شهرستان های جنوبی و شرقی استان فارس درگیر سیل، آبگرفتگی و توفان شدند، گفت: در پی وقوع سیل و همچنین توفان با سرعت ۹۲ کیلومتر در استان فارس شاهد بروز مشکلاتی از جمله آبگرفتگی معابر و منازل و شکستگی تیر چراغ برق و درختان در شهرستان هایی از جمله زرین دشت، لار، لامرد، فسا، داراب، جهرم، خنج، مهر، اوز، قیروکارزین و فراشبند بودیم که تیم های ارزیاب و امدادگر برای کمک به مردم در این شهرستان ها اعزام شدند.

وی اضافه کرد: هرچند که شدت توفان و گردو خاک در برخی از مناطق استان به حدی بود که موجب شکسته شدن تیرهای چراغ برق و درختان و قطع مکرر و نوسان برق در شهرستان های جنوبی استان شد ولی زیرساخت ها آسیب جدی ندیدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه خسارت ها به صورت پراکنده بودند،گفت: این خسارت ها از سوی مدیریت بحران استان فارس ارزیابی می شود و نتایج این ارزیابی برای جبران خسارات ناشی به سازمان مدیریت بحران کشور ارائه خواهد شد.

عصر شنبه دوم مردادماه ۱۴۰۰، بسیاری از شهرستان های استان فارس با وزش تندباد شدید همراه با گرد و غبار و بارش باران مواجه شدند که منجر به بروز مشکلاتی نظیر قطع برق، سقوط درختان و اختلال در تردد خودروها شد.

برچسب ها: طوفان ، سیل ، خسارت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار