نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی به جوانان این ۲ شهرستان را تقویت کند تا از نیروهای بومی برای فرصت‌های شغلی منطقه استفاده شود.
کد خبر: ۹۹۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 03 September 2021

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: فنی و حرفه‌ای مهارت آموزی به جوانان این ۲ شهرستان را تقویت کند تا از نیروهای بومی برای فرصت‌های شغلی منطقه استفاده شود.

قاسم ساعدی در نشست با مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان برای فراهم سازی شرایط مهارت آموزی جوانان ۲ شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه بیان کرد: پیگیری‌های زیادی برای ایجاد تاسیسات نفتی و پتروشیمی در شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه انجام شده و عملیات اجرایی یک پتروپالایشگاه در دشت آزادگان به اتمام رسیده و با ساخت این‌مجتمع نیاز به نیروهای با مهارت است.
وی از اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان تقاضا کرد به طور جدی برای مهارت آموزی و آموزش جوانان این مناطق ورود کند تا مجبور به بکارگیری نیروی غیربومی نباشیم.
ساعدی افزود: آموزش مهارت در بخش نفت با توجه به ظرفیت‌های منطقه باید در دستور کار اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان قرار بگیرد تا بتوان برای کاهش آمار بیکاری جوانان این مناطق گام موثری برداشت.
نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی تقویت بخش کارگاه‌های فنی و مهارتی و تامین تجهیزات آموزشی را از نیازهای این ۲ شهرستان برای هنرجویان دانست و گفت: جوانانی در این مناطق هستند که معلولیت شنوایی و گفتاری دارند اما امکان مهارت آموزی را دارند تا بتوانند مشغول به کار شوند.
وی ادامه داد: مراکز آموزش فنی وحرفه ای با برنامه‌ریزی دقیق در جهت اجرای دوره‌های آموزشی با کیفیت و اثربخشی بالا در مسیر اشتغال و رفع معضل بیکاری بسیار موثر هستند.
گفتنی است، برای یادگیری حرفه ای تعمیرات موبایل، مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشت آزادگان از سوی این ادره کل راه اندازی شد.
در این مرکز با همراهی مدرسان حرفه ای و تجهیزات به روز، تعمیرات موبایل به صورت حرفه ای آموزش داده می شود.

خوزستان با نرخ بیکاری ۱۴ درصد در رتبه دوم کشور قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار