نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: تا زمانی که بحث انتقال آب باشد مردم خوزستان ناراضی هستند، نگذارید اولین استیضاح وزرا به نام وزیر نیرو شود.
کد خبر: ۹۹۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ 09 September 2021

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: تا زمانی که بحث انتقال آب باشد مردم خوزستان ناراضی هستند، نگذارید اولین استیضاح وزرا به نام وزیر نیرو شود.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در آیین تودیع و معارفه استاندار خوزستان که با حضور وزیر کشور در حال برگزاری است، اظهار کرد: خوزستان با انباشت مشکلات نیاز به حضور میدانی برای حل مسائل دارد که البته به الزامات مهمی همچون وجود و انتخاب مدیرانی امین نیاز است.

وی افزود: نمایندگان در انتخاب مدیران دخالت نمیکنند به شرطی که مطمئن باشند مدیران امین و کارآمد انتخاب شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: اینکه در برخی رسانه ها القا میشود که نمایندگان استان اتحاد ندارند ادعای صحیحی نیست و نمایندگان خوزستان حداکثر انسجام و اتحاد را برای حل مسائل استان دارا هستند.

وی با اشاره به انتخاب استاندار ویژه برای خوزستان، ادامه داد: نمی‌توان با استفاده و استناد به کلمه استاندار ویژه، مشکلات خوزستان را کرد.

سید کریم حسینی با بیان اینکه برای حل مشکلات استان سه نکته کلیدی را باید در نظر داشت، تصریح کرد: ابتدا برای جذب سرمایه گذار باید در یک بازه زمانی پنج تا ۱۰ ساله باید معافیت مالیاتی ایجاد شود و این مسئله را باید برای مرکز جا بیندازیم.

وی بیان کرد: نکته دوم آن است که به اذعان وزیر سابق نفت سهم ما از سه درصد نفت هیچ است. مبلغ ٢.٢ میلیارد یورو که برای موارد خاص در نظر گرفته شده است. سهم ما از درآمد نفت میتواند خوزستان را به نقطه‌ای برساند که سایر استانها رسیدند.

حسینی عنوان کرد: همانطور که صندوق توسعه ملی داریم باید صندوق توسعه استانی با مصارف مشخص برای داشته باشیم.

وی اظهار کرد: نخواستیم از انتقال آب صحبت کنیم اما اکنون یک طرح ظالمانه و غیرکارشناسی در حال گرفتن مجوز زیست محیطی برای انتقال است.

حسینی عنوان کرد: خدمت به رئیس جمهور و وزیر میگویم تا زمانی که بحث انتقال آب باشد مردم خوزستان ناراضی هستند، نگذارید اولین استیضاح وزا به نام وزیر نیرو باشد و اگر این طرح به مرحله اجرا برسد قطعا اولین استیضاح مجلس یازدهم به نام وزیر نیرو کلید خواهد خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار