مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: مرکز تخصصی اشتغال با استفاده از ظرفیت خیران کارآفرین و برخی دستگاه‌های متولی و این نهاد حمایتی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۹۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱ 18 September 2021

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: مرکز تخصصی اشتغال با استفاده از ظرفیت خیران کارآفرین و برخی دستگاه‌های متولی و این نهاد حمایتی در خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

جمال شیبه روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این کانون برای نخستین بار در خوزستان راه‌اندازی می‌شود بیان کرد: این کانون با رصد بازار کار موردنیاز استان، مسیر اشتغال‌زایی را در استان با مشارکت دستگاه های مربوطه هموار می‌کند و برای ایجاد اشتغال قشر نیازمند استان فعالیت خواهد داشت.

وی گفت: در این کانون با هم افزایی نهادهای حاکمیتی همچون اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، فنی حرفه‌ای، سازمان بسیج و دیگر دستگاه های مربوطه در جهت ایجاد اشتغال برای افراد نیازمند اقدام خواهد شد.

شیبه افزود: راه اندازی کانون خیران کارآفرین در خوزستان به منظور آماده سازی محلی برای تجمع خیران علاقمند به ایجاد اشتغال محرومان در دستور کار این نهاد حمایتی قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد:این کانون فعالیت خود را به زودی با مشارکت دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی با هدف افزایش اشتغال و بهره گیری از ظرفیت خیران در خوزستان آغاز می کند، و جامعه هدف این کانون دهک‌های پایین جامعه به ویژه نیازمندان زیرحمایت است.

شیبه، از فعالان و صاحبان بنگاه های اقتصادی و بخش خصوصی برای حمایت از این کانون در ایجاد اشتغال درخواست همکاری کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی این کانون می تواند در کاهش نرخ بیکاری استان تاثیر گذار باشد گفت: مهارت آموزی و مشاوره در کسب و کار در جهت توانمندسازی افراد از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد به همین منظور می توان در این بخش از ظرفیت دانشگاهیان و صاحبان صنایع و اداره کل فنی و حرفه ای استان برای مهارت آموزش و آموزش متقاضیان کار استفاده کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به برنامه این نهاد حمایتی به منظور خودکفایی و توانمند سازی مددجویان زیر پوشش خود افزود:اشتغال‌زایی با کمترین هزینه، یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی این مرکز تخصصی اشتغال است که در این راه ضروری است دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و صنایع حمایت لازم را داشته باشند.

حدود ۱۳۰ هزار خانوار در خوزستان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

نرخ بیکاری خوزستان با ۱۴ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و طبق گفته استاندار خوزستان اولویت نخست در استان برای رفع مشکلات باید ایجاد اشتغال باشد.

راه اندازی مرکز تخصصی اشتغال در کارگروه اجتماعی و فرهنگی خوزستان نیز مصوب شده تا راهی برای ایجاد اشتغال در استان باشد.

برچسب ها: جمال شیبه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار