معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مطب‌های پزشکی به ویژه در مناطق حاشیه‌ای از کانون‌های مهم انتشار ویروس کرونا هستند.
کد خبر: ۹۹۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳ 18 September 2021

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مطب‌های پزشکی به ویژه در مناطق حاشیه‌ای از کانون‌های مهم انتشار ویروس کرونا هستند.

دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در سرسرای اداری استانداری خوزستان بیان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مطب‌ها به ویژه پزشکان عمومی و مناطق حاشیه‌ای سیر نزولی داشته که مداخله جدی سازمان نظام پزشکی را می‌طلبد.

وی افزود: داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تشخیص طبی نیز وضعیت چندان مناسبی در این زمینه ندارند.

وضعیت نامطلوب بانک ها از نظر تهویه

علوی ادامه داد: با وجود تاکید به امور سرپرستی بانک‌ها، همچنان وضعیت نامطلوب این مکان‌ها از نظر تهویه ادامه دارد و گویی عزم جدی برای حل این معضل توسط این نهاد وجود ندارد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چند هفته اخیر در خوزستان سیر کاهشی داشته گفت: استفاده از ماسک در مناطق مرکزی اهواز در هفته‌های اخیر سیر فزاینده داشته اما در مناطق حاشیه‌ای شهرها به ۲۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: با وجود همه تاکیدها بر ممانعت از برگزاری تجمع‌های خطرساز، ۳۶ مراسم بزرگ در برخی شهرهای خوزستان از جمله اندیمشک و باغملک برگزار شد.

لزوم ساماندهی بارانداز مرز چذابه به عنوان کانون انتقال کرونا

علوی در ادامه با تاکید بر مراقبت از مرزها گفت: بارانداز مرز چذابه کانون انتقال ویروس کرونا است که موجب نگرانی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود:ورود کامیون‌های عراقی و ایرانی و ارتباط کارگران ایرانی و رانندگان و نبود زیرساخت های بهداشتی در این مرز مشکل آفرین است.

وی بیان کرد: از آنجا که رانندگان تست نمی‌دهند در نتیجه امکان انتقال آلودگی به کارگران ایرانی و خانواده‌های آنها وجود دارد چون در ماه‌های گذشته شاهد طغیان‌هایی از بیماری در این نقطه بوده‌ایم.

علوی ادامه داد: متاسفانه نقاهتگاهی در آن نقطه وجود ندارد تا در صورت آلوده بودن فرد دو هفته قرنطینه شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: برای جلوگیری از موج بعدی کرونا، ساماندهی بارانداز به عنوان پاشنه آشیل و نقطه خطر در این نقطه مرزی لازم است.

وی افزود: لازم است به منظور پیشگیری از گسترش آلودگی، رانندگان حداقل ۲ هفته یک بار تست شوند.

بر اساس این گزارش کل موارد ابتلا به کرونا در خوزستان در هفته منتهی به ۲۶ شهریور نسبت به هفته پیش از آن، ۳۲ درصد، افراد بستری ۳۳ درصد و فوتی‌ها نیز ۲۳ درصد کاهش یافته است.

طبق آخرین رنگ بندی چهار شهرستان شوشتر، ماهشهر، شوش و هندیجان در وضعیت قرمز و بقیه در وضعیت زرد و نارنجی کرونایی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار