مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با اجرای طرح تامین آب ۲۳۱ روستای این استان به طور کامل ،مشکل تنش آبی این روستاها برطرف شد.
کد خبر: ۹۹۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 20 September 2021

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با اجرای طرح تامین آب ۲۳۱ روستای این استان به طور کامل ،مشکل تنش آبی این روستاها برطرف شد.

محمد رضا کرمی نژاد اظهار داشت: آبرسانی به ۴۷۱ روستای دیگر خوزستان در حال انجام است و برنامه ریزی لازم برای پایداری آب این روستاها صورت گرفته است.

مدر عامل آبفای خوزستان با اشاره به پروژه انتقال آب در ۱۹ روستای قلعه سحر گفت: عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی قلعه سحر که شامل ۱۹ روستا و شهر الهایی در حال اجرا است و تا اوایل آبان ماه این طرح وارد مدار می شود.

وی افزود: آب این مجتمع از کرخه تامین می شود و با افتتاح این پروژه مشکل آب آشامیدنی ساکنان شهر الهایی و ۱۹ روستای دیگر برطرف خواهد شد.

کرمی نژاد با اشاره به تلاش آبفا خوزستان برای تامین آب تمام روستاهای این استان گفت: در تلاش هستیم تا دهه فجر امسال ۲۰ مجتمع آبرسانی در خوزستان وارد مدار بهره برداری شوند.

مدیر عامل آبفا خوزستان ضمن تشکر از همکاری دستگاه های مختلف استان برای برطرف کردن مشکل تنش آِبی روستاهای این استان افزود: بنیاد برکت از ابتدای تنش آبی در کنار آبفا خوزستان بود و اعتبار قابل توجهی در اختیار این شرکت برای آبرسانی به روستاها قرار داد.

وی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پا به پای شرکت آبفای خوزستان در بحران آبی استان حضور داشت همچنین ستاد بحران کشور و بنیاد مستضعفان برای کمک در تامین اعتبار طرح های آبرسانی در این استان قدردانی کرد.

تابستان امسال، به دلیل کاهش آورد آب در پشت سدهای خوزستان و وقوع خشکسالی اغلب شهرها و روستاهای استان به ویژه در بخش غربی خوزستان که از رودخانه کرخه تامین آب می شوند دچار تنش آبی شدند.

طبق اعلام مدیرعامل آبفای خوزستان ۷۰۲ روستای خوزستان در تابستان امسال با بحران آب مواجه شدند.

دولت اعتباری بالغ بر۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای موضوع خشکسالی به استان خوزستان تخصیص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار