دوره ۲۴ ساله تلاش فراموش نشدنی در مجمع و دوره پرافتخار ۱۶ ساله در فرماندهی سپاه
کد خبر: ۹۹۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ 21 September 2021

تلاش‌ها و زحمات شما در سالیان متمادی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت فراموش نشدنی است. ضمن پذیرش استعفای جنابعالی، موفقیتتان در مسئولیت جدید را از خداوند متعال مسألت میکنم. والسلام علیکم و رحمة الله.

رهبر معظم انقلاب با پذیرش استعفای دکتر محسن رضایی از دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام، عملکرد ۲۴ ساله ایشان را فراموش نشدنی دانستند. این در حالی است که رهبر انقلاب در ۱۸ شهریور ماه ۱۳۷۶ نیز در حکم انتصاب دکتر رضایی به دبیری مجمع تشخیص، عملکرد ایشان در دوران ۱۶ ساله فرماندهی سپاه را پرافتخار عنوان کرده بودند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۸ شهریورماه ۱۳۷۶

بسم الله الرحمن الرحیم‌
سردار سرلشکر محسن رضایی‌

اکنون که پس از یک دوره طولانی و پرافتخار ۱۶ ساله در مسئولیت فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمت در خارج از سپاه را وظیفه دانسته و انتخاب کرده‌اید، اینجانب اولاً لازم می‌دانم از خدمات بزرگ و ارزشمند شما در آن نهاد مقدس و سرافراز قدردانی کنم. شما حقاً در این مدت همه استعدادهای خود را بکار انداختید تا سازمانی را که عظمت و کارایی و فداکاری و نشاط انقلابی آن، چشم تحلیل‌گران جهان را هم به خود متوجه ساخته است، از مجموعه‌ای از جوانان ایثارگر و عاشق اسلام و انقلاب و امام پدید آورید و به رشد و بالندگی برسانید و در این فرایند پرتلاش و سرشار از مجاهدت، گروهی از همکاران کاردان و لایق و مجرب با شما همکاری کردند که بعضی به مقام رفیع شهادت نائل گشته و بسیاری هم اکنون در مسئولیتهای بزرگ سپاه و دیگر دستگاههای کشور به خدمت مشغولند و تشکر از شما و همه آنان وظیفه اینجانب است.

شما بحمدالله در این مدت با مجاهدتهای خود در عرصه‌های دفاع مقدس بارها موفق شدید که قلب امام راحل و دل امت مسلمان را شاد کنید.
ثانیاً با توجه به تجارب و شایستگی‌های جنابعالی شما را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام اسلامی منصوب می‌کنم و چون مسئولیت شما به عنوان دبیری آن مجمع نیز مقرر گردیده است انتظار دارم که در جلسات مجمع و نیز در اداره دبیرخانه مهم آن، همه توانایی خود را که بحمدالله در میدانهای گوناگون به بروز رسیده است؛ بکار گیرید و در سازماندهی و اداره دبیرخانه از نیروهای متعهد و عالم و کارآزموده استفاده کنید.
توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای‌
۱۸ شهریور ۱۳۷۶

متن پی‌نوشت رهبر معظم انقلاب در پی استعفای دکتر محسن رضایی/ ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

بسمه‌تعالی
جناب آقای دکتر محسن رضایی
تلاش‌ها و زحمات شما در سالیان متمادی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت فراموش نشدنی است. ضمن پذیرش استعفای جنابعالی، موفقیتتان در مسئولیت جدید را از خداوند متعال مسألت میکنم. والسلام علیکم و رحمه الله.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۸ شهریور ۱۴۰۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار