فرمانده انتظامی خوزستان گفت :با توجه به نقش موثر نمایندگان در ارتقای امنیت استان، انتظار می رود، نمایندگان با وضع قوانین جدید و بازدارنده در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک موثری را داشته باشند.
کد خبر: ۹۹۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸ 22 September 2021

فرمانده انتظامی خوزستان گفت :با توجه به نقش موثر نمایندگان در ارتقای امنیت استان، انتظار می رود، نمایندگان با وضع قوانین جدید و بازدارنده در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک موثری را داشته باشند.

سردار سید محمد صالحی در دیدار با مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و تبریک هفته دفاع مقدس با اشاره به اهمیت و جایگاه خاص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در زمینه کمک به برقراری امنیت در استان اظهار داشت : انتظار می رود نمایندگان استان در مباحث فرهنگی مرتبط با تیراندازی‌های غیرمجاز ورود موثر و جدی داشته باشند چرا که این امر موجب آسیبهای اجتماعی و فرار سرمایه ها از این استان شده است.

وی افزود: اگرچه اقدامات سلبی در این زمینه انجام شده و حدود ۸۵ درصد از تیراندازی‌های غیرمجاز کشف و متهمان مرتبط نیز شناسایی و دستگیر شده اند اما با این وجود فعالیت موثر در این زمینه نیازمند وضع قوانین بازدارنده بیشتری توسط نمایندگان است.

فرمانده انتظامی خوزستان در زمینه وقوع جرایمی نظیر قتل‌ در استان به پایین آمدن آستانه تحمل مردم اشاره کرد و گفت : اکثر قتل‌ها ارتباطی به پلیس نداشته و بسیاری از آنها نه با احکام قضایی و قصاص بلکه با میانجیگری حل شده و این موضوع باعث تکرار جرم می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از سرقت‌های خرد توسط معتادین متجاهر اتفاق می افتد، گفت : متاسفانه محلی برای نگهداری این افراد وجود ندارد و اکنون نیازمند ارتقای کمپهای ماده ۱۶ در استان هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۴ طرح مقابله با سرقت های عادی به مرحله اجرا گذاشته شده ،گفت : از ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۱۴۲ قبضه سلاح جنگی و شکاری جمع آوری شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون یک تن و ۲۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

سردار صالحی با بیان اینکه در حال حاضر مردم نگران فرزندان خود هستند ،گفت : نگرانی مردم بیشتر از خرده فروش‌های مواد مخدر است تا باندهای بزرگ، به دلیل اینکه احساس می کنند، ممکن است فرزندانشان گرفتار این بلای خانمانسوز شوند.

وی به شرایط سخت خدمتی کارکنان خدوم نیروی انتظامی در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: در حوزه کرونا بعد از کادر پزشکی و درمان، بیشترین عملکرد مربوط به اقدامات و ماموریتهای نیروی انتظامی است.

حمایت همه جانبه مجمع نمایندگان خوزستان از نیروی انتظامی

همچنین رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در دیدار با فرمانده و مسئولان انتظامی استان اظهار داشت: توفیق داشتیم خدمت مجموعه خدوم نیروی انتظامی باشیم و از زحمات این نیروی تلاشگر قدردانی کنیم.

عبداله ایزدپناه ضمن تبریک و تسلیت شهادت چند تن از برادران نیروی انتظامی در هفته های اخیر، افزود: در زمینه عملکرد ناجا در استان گزارش جامعی توسط فرمانده انتظامی استان ارائه شد و ما نیز از تمامی ظرفیت های مجلس برای حمایت از این مجموعه استفاده خواهیم کرد.

نیروی انتظامی خط مقدم مبارزه با جرایم است

نماینده مردم شهرستان‌های اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه‌ها و مطالباتی که از سوی حوزه‌های انتخابیه استان از طرف مردم بود توسط نمایندگان آنها به فرماندهی انتظامی استان انعکاس داده شد.

سید کریم حسینی افزود: گزارش مفصلی از سوی فرماندهی انتظامی استان در خصوص زحمات شبانه‌روزی و تلاش‌هایی که برای ارتقای امنیت استان به دوش می‌کشند، ارائه شد که جا دارد از تمامی زحمات کارکنان خدوم نیروی انتظامی تقدیر کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروی انتظامی پیش قراول و خط مقدم مبارزه با سرقت‌ها، مواد مخدر و سلاح است، تصریح کرد: تمامی این موارد همکاری بین بخشی، دستگاه‌های استان را می‌طلبد و باید از ظرفیت نمایندگان مجلس برای تقویت این نهاد و همچنین برای کمک به از بین بردن آسیب‌های اجتماعی بیشتر استفاده شود.

وی گفت: امید است با همکاری مستمر، همراهی و همدلی بتوانیم خوزستان را امن‌تر از همیشه شاهد باشیم.

استفاده از ظرفیت مجلس برای برقراری امنیت و آرامش در خوزستان

همچنین نماینده مردم شهرستان ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه امنیت، یکی از موضوعات بسیار مهم برای جامعه بشری است، به اتفاق نمایندگان استان در رابطه با موضوعات انتظامی و امنیتی با مجموعه فرماندهی خوزستان دیدار داشتیم.

حبیب آقاجری افزود: تعدادی از کارکنان نیروی انتظامی در مدت اخیر برای برقراری امنیت مردم با فداکاری و ایثار به درجه رفیع شهادت نائل شدند که یاد و خاطره این شهدای گرانقدر را گرامی می داریم.

وی تصریح کرد: استفاده از تمامی ظرفیت های استان و مجلس برای تعامل ، همدلی و همکاری با مجموعه نیروی انتظامی استان یکی از اولویت ها جهت برقراری نظم و امنیت و آرامش بیشتر در جامعه است.

در این دیدار نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی ضمن طرح موضوعات انتظامی و امنیتی مربوط به حوزه استحفاظی خود و تقدیر از اقدامات مجاهدانه ماموران انتظامی، تاکید داشتند که از تمام ظرفیت های مجلس شورای اسلامی در راستای تقویت ناجا و به ویژه فرماندهی انتظامی خوزستان بهره گیری خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار