معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: کارگروه " خبرگان بانکی" بر نحوه عملکرد و اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان توسط بانک‌ها نظارت دارد.
کد خبر: ۹۹۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 22 September 2021

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: کارگروه " خبرگان بانکی" بر نحوه عملکرد و اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان توسط بانک‌ها نظارت دارد.

 سید نوراله حسن زاده  در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان در سرسرای استاتداری خوزستان بیان کرد: عملکرد بانک های استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان مناسب است و تا جایی که امکان هست کمک می کنند، اما مواردی هم وجود دارد که تولید کننده سال ها اقساط تسهیلات خود را پرداخت نکرده و باعث وارد شدن ضرر و زیان به بانک می شود.

وی گفت: در این موارد نمی توان به بانک فشار آورد و باید به گونه ای رفتار کرد که هم تولید کننده و هم بانک دچار ضرر و زیان نشوند و حفظ این ارتباط ۲ طرفه بسیار اهمیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: میزان و نحوه عمل به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان از سوی بانک ها در کارگروه " خبرگان بانکی" که حکم این کارگروه را رییس کل بانک مرکزی داده بررسی می‌شود.

حسن زاده افزود: این هفته پنج مورد از همکاری نداشتن بانک های استان در اجرای مصوبات ستاد تسهیل در این کارگروه که ریاست آن به عهده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری است بررسی شد.

وی گفت: ۲ بازنشسته بانکی و دبیرخانه که معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان است در این کارگروه عضو هستند و بر عملکرد بانک ها در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و کمک به واحدهای تولیدی نظارت دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: اگر بانک ها مصوبات این ستاد را اجرا نکنند به تخلفات انتظامی بانکی معرفی می شوند. خوشبختانه تاکنون موردی از مخالفت بانک ها در اجرای دستورالعمل ها در این کارگروه ثابت نشده است.

حسن زاده ادامه داد: چون به غیر از بانک ها مکانی برای نگهداری منابع مالی وجود ندارد معمولا مشکلاتی بین بانک ها و واحدهای تولیدی ایجاد می شود.

به گفته رییس سازمان صمت خوزستان در پنج ماه نخست امسال ۶۴ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار