روزنامه جام جم به بهانه سفر پیمان جبلی رییس رسانه ملی مطلبی با عنوان سفر به سرزمین مردم بی رسانه به قلم فردی بنام فاطمه عود باشی به چاپ رسانده که لازم دیدم مطالبی را به عرض مخاطبان برسانم.
کد خبر: ۹۹۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹ 07 October 2021

روزنامه جام جم به بهانه سفر پیمان جبلی رییس رسانه ملی مطلبی با عنوان سفر به سرزمین مردم بی رسانه به قلم فردی بنام فاطمه عود باشی به چاپ رسانده که لازم دیدم مطالبی را به عرض مخاطبان برسانم.
استان خوزستان یکی از استانهای مهم و استراتژیک کشور است که به دلیل داشتن موقعیتهای مهم اقتصادی همواره کانون توجه است.
خوزستان سرزمین نفت و انرژی، صنعت، پتروشیمی، فولاد، کشاورزی و صدها موقعیت دیگر است که همین امر ان را بسیار متمایز از سایر استانها کرده.
به موازات همین موقعیت ها مشکلاتی در زمینه های مختلف نیز داشته و دارد.
طی سال‌های اخیر جامعه رسانه ای استان خوزستان که با قاطعیت آن را قویترین جامعه رسانه ای کشور میدانم نقش بسیار مهمی هم در معرفی پتانسیلهای استان و هم در بیان مشکلات استان داشته است.
نکته دوم:
اگر همین جامعه رسانه ای استان نبود شاید مشکلات استان در سطح ملی به شکل کنونی معرفی نمی شد و حساسیتها برای مسوولان نظام به وجود نمی امد.
نکته سوم:
اگر مروری به اخبار رسانه های ملی بیاندازیم خواهیم دید که رسانه های استان چه سهمی از اطلاعات این رسانه ها را داشته و دارند
نکته چهارم:
تعدد رسانه ها و خبرنگاران پر توان استان بر هیچ کس پوشیده نیست بنا بر این نویسنده این مطلب معلوم نیست بر مبنای چه استنادی خوزستان را بدون رسانه مردمی معرفی کرده است.
نکته پنجم:
ایجاد هزاران کانال خبری واتساپی و تلگرامی و یا پیام رسانهای داخلی در استان موید این موضوع است که جامعه رسانه ای استان بسیار پویا ، فعال و سرزنده است.
نکته ششم:
خوزستان بیش از ۱۲۰ رسانه مکتوب و دیجیتالی دارد و از این حیث در کشور اول است و بیشترین اخبار کشور را همین رسانه ها تولید می کنند.
نکته هفتم :
بر عکس بسیاری از مناطق کشور استان خوزستان دارای رسانه هایی بسیار حرفه ای، نقاد و مردمی است که روزانه مشکلات مردم را مطرح و پیگیری می کنند.
حال باید پرسید که روزنامه جام جم در خوزستان به دنبال چیست؟
اگر به دنبال گرفتن امتیازات شخصی از رسانه ملی است اجازه ندارد تلاش رسانه های پر تلاش و مردمی استان را به باد تمسخر بگیرد!
رسانه هایی که خبرنگاران آنها اغلب در دانشکده خبر اهواز و حتی دانشگاه علامه دانش آموخته شده اند از نویسنده مطلب سوال می کنند که تا حالا کجا بوده ای؟ مطالب مردمیت را کجا منتشر کرده ای؟! و چرا حالا ظهور پیدا کرده ای؟
البته خبرنگاران بدون ادعای خوزستان بدون توجه به این مطالب سخیف همچنان در صحنه هستند و ذره ای از رسالت خود پا پس نخواهند کشید و بر عکس عده ای که با طرح تیترهای بی محتوا به دنبال امتیازات شخصی هستند آنها بدنبال حل مشکلات مردم هستند.
محسن بهاروند
مدرس دانشگاه در حوزه رسانه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار