ارزیابی سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در رزمایش مقابله با سیلاب

استاندار مرکزی گفت: سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی این استان امروز در رزمایش مقابله با سیلاب مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ 21 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در این رزمایش که در شهرستان شازند برگزار شد، افزود: رزمایش مقابله با سیلاب در شهرستان اراک و شازند با حضور ۲۰۰ گروه عملیاتی و بیش از ۴۵۰ نیروی عمل کننده برگزار شد.
وی بیان کرد: این رزمایش با هدف ارزیابی سطح آمادگی دستگاه‌های فعال و همکار در امر مدیریت بحران برگزار و ارزیابی‌های لازم از سطح آمادگی دستگاه‌ها انجام شد.
استاندار مرکزی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات خوب و موفقی در این رزمایش داشتند که جای تقدیر دارد.
مخلص الائمه اظهار کرد: سطح آمادگی برخی دستگاه‌ها به میزان کافی نبود و در این رزمایش نقاط قوت و ضعف شناسایی شد.
وی ادامه داد: امید است در اولین فرصت بر اساس برنامه‌ریزی انحام شده، نقاط ضعف را پوشاند تا در مواجهه با شرایط واقعی، حداقل خسارت رخ دهد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: افزایش سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای شرایط واقعی از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم گفت: یکی از حوادث قابل توجه از مجموع حوادث طبیعی، سیلاب است و برخلاف زلزله این حادثه قابل پیش‌بینی و پیشگیری است و برگزاری این عملیات‌های تمرینی (مانورها) می‌تواند به سطح آمادگی کمک کند.
بهنام نظری افزود: سیلاب‌ها بیشتر در فصل بهار رخ می‌دهد که مردم در طبیعت حضور دارند و بارش لحظه‌ای می‌تواند سبب بروز سیلاب شود.
وی بیان کرد: برگزاری مانور در سیلاب در راستای پیشگیری و پیش‌بینی به موقع و کمک به کاهش خسارات احتمالی است و تاثیر خوبی دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: قطع آب و برق و گاز در این مرحله باید مدنظر قرار گیرد تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.
نظری خاطرنشان کرد: ایجاد و استقرار امنیت برای حضور و مشارکت دستگاه‌های امدادی از دیگر مسایل برای جلوگیری از ترددهای بی‌موقع است که دستگاه انتظامی می‌تواند در این راستا کمک رسان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار