مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

طرح استانی طراوت و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد شهر یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: طرح استانی طراوت یکی از طرح‌های ویژه و خوب در زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد شهر یزد است
کد خبر: ۱۱۳۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 01 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، احسان عابدی اظهار کرد: طرح استانی طراوت یکی از طرح‌های ویژه و خوب در زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد شهر یزد است که از شهرداران و فرمانداران نیزدرخواست کرده‌ایم که با حمایت‌های خود در شهرستان‌ها نیز این طرح را دنبال کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: در طرح جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف شد با همکاری دستگاه‌ها برنامه‌های مسجد محوری بر اساس توجه به مسجد را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: این نقش بر عهده اداره کل قرار گرفته است که مقرر شده برنامه جامع بلند مدت ارائه شود که مسجد کانون فعالیت‌های مردمی و فرهنگی شود.

عابدی با بیان اینکه در حوزه مردمی‌سازی نیز مساجد بایستی دیده شوند گفت: قرار بود مسجد سنگر شود که بنا به دلایلی این رقم نخورد که‌امیدواریم با تصمیم‌گیری‌ها در سطوح ملی و استانی شاهد این اتفاق باشیم و حمایت ویژه‌ای از مسجد صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: طرح‌های خوبی در کانون‌های مساجد اجرا می‌شود که یکی از آن‌ها تجلیل از نوجوانان مسجدی بود که مطالبه رهبر انقلاب و سنت حسنه‌ای است که اگر اجرا شود شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی گفت: در حوزه کتاب کار خوبی است که نوجوانان مسجدی می‌توانند قلاب فرهنگی را در مسجد گیر بیاندازند و با همت و دقت کتاب‌های مفید و هدفمند مورد توجه نوجوان قرار گیرد و مسیر فکری برای آن‌ها قرار گیرد.

وی گفت: وصیتنامه شهدا نیز مورد توجه مقام معظم رهبری است. وصل شدن به شهدا می‌تواند به نوجوانان به خوبی راه را نشان دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار