ذخیره سازی میوه شب عیددر همدان

مدیر تعاون روستایی استان همدان از خرید و ذخیره سازی 2 هزار تن سیب و پرتقال برای تأمین بازار میوه شب عید در همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱ 28 January 2015

رضا عباسی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: قرارداد خرید و ذخیره 2 هزار تن سیب و پرتقال برای تأمین بازار شب عید استان منعقد شده است. برابر ابلاغ تنظیم بازار کشور، توزیع میوه شب عید از نیمه دوم، از سازمان صنعت معدن تجارت به سازمان جهاد کشاورزی محول شده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان با بیان اینکه از سوی سازمان جهاد کشاورزی وظیفه توزیع میوه شب عید به سازمان تعاونی روستایی محول شده، خاطرنشان کرد: در استان یک کمیته راهبری با همکاری سازمان صنت، معدن و تجارت، حمل و نقل، جهاد کشاورزی و مباشر استانی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه جلسه در این کمیته برگزار شده، تصریح کرد: اتحادیه تعاونی روستایی استان به عنوان مباشر استانی و اتحادیه تعاون روستایی شهرستان‌ها به عنوان مباشران شهرستانی اقدام به توزیع میوه‌های شب عید در سطح استان و شهرستان‌ها می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه امسال تأمین میوه شب عید به صورت متمرکز انجام می‌شود، ابراز داشت: امسال پرتقال از مازندران و سیب از آذربایجان غربی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.قرارداد خرید بیش از 2 هزار تن سیب و پرتغال برای استان همدان منعقد شده و تاکنون سه سردخانه در استان برای ذخیره‌سازی میوه‌های خریداری شده شناسایی شده‌ است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان از حمل پرتقال در ماه جاری از استان مبدأ خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال احتمال وجود ترافیک در راه‌های کشور وجود دارد به همین دلیل این میوه از استان مازندران در بهمن ماه به همدان حمل و ذخیره‌سازی می‌شود.

وی در خصوص هزینه پرداختی میوه‌های شب عید نیز یادآورشد: تسهیلات به مباشرین تأمین در مبادی تأمین مازندران و آذربایجان غربی داده شده و به دلیل تنظیم بازار قیمت تمام شده، متعاقباً اعلام می‌شود. به تناسب جمعیت موجود در شهرستان‌ها، طبق نیاز سهمی برای هر شهرستان در نظر گرفته شده که به محض ورود به مرکز استان به سایر شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار