چهارمین جشنواره فراگیری نخستین واژه «آب» در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

جشنواره سراسری فراگیری نخستین واژه آب در مدارس ابتدایی استان آذربایجان‌شرقی برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی آغاز شد.
کد خبر: ۱۶۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹ 09 January 2016
به گزارش تابناک تبریز از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در جلسه تعامل و هماهنگی جشنواره سراسری نخستین واژه « آب » اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ایران در ردیف مناطق خشک و نیمه خشک قرار گرفته و بارش باران در ایران یک سوم میانگین جهانی است اما میزان مصرف در ایران بیش از متوسط جهانی است و این در حالی است که ایران با محدودیت جدی منابع آبی روبه‌رو است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: با توجه به تغییر اقلیم و کاهش منابع آبی نیازمند صرفه‌جویی در مصرف این ماده حیاتی هستیم ولی متاسفانه مصرف آب در تبریز بالای استاندارد رسیده و به بیش از 190 لیتر در شبانه روز برای هر نفر رسیده است.

ایمانلو در خصوص برگزاری برنامه‌های این جشنواره گفت: با توجه به اهمیت تداوم آموزش و فرهنگ سازی در خصوص اصلاح مصرف بهینه آب و تبیین راهکارهای صحیح مصرف آب در بین کودکان، خانواده‌ها و مربیان گرامی امسال نیز این جشنواره در تعدادی از مدارس مقاطع ابتدایی دخترانه و پسرانه در استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود و دانش‌آموزان همراه برنامه‌های شاد و متنوع با فرهنگ مصرف درست و بهینه آب آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اثرات برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری جشنواره نخستین واژه « آب » این است که دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی همزمان با یادگیری اولین کلمه «آب» با مفاهیم و نقش و اهمیت آب در زندگی و همچنین با محدودیت‌های جدی آب آشنا شده و با روش‌های مصرف بهینه آب نیز آشنا می‌شوند و در این جشنواره مفاهیم آموزش داده شده از طریق معلمان و مدیران علاوه بر دانش‌آموزان به خانواده‌ها نیز انتقال داده شده و فرهنگ صحیح آب نهادینه می‌شود.

ایمانلو افزود: افزایش روحیه مشارکت‌پذیری و رابطه کودکان با اولیاء و معلمان عزیز با مجموعه آب و فاضلاب و برجسته کردن و نقش آنها در حفظ منابع آب و مصرف صحیح آن دارد.

شاطریان معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به نقش حیاتی آب و لزوم فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و نقش و جایگاه ویژه آموزش و پرورش استان در این خصوص و قدردانی از مدیر عامل شرکت و عوامل اجرایی جشنواره آمادگی کامل آموزش و پرورش استان را در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره اعلام کرد.

رفیعی مدیر اجرایی جشنواره کشوری در مورد نحوه اجرایی و رویکرد جدید شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در خصوص برگزاری جشنواره نخستین واژه آب و همچنین در مورد آموزش  بسته‌های فرهنگی، نحوه پر کردن فرم‌ها و پرسشنامه‌ها و اینکه قبل از آموزش پیش آزمون و بعد از آموزش پس آزمون از دانش‌آموزان انجام خواهد شد توضیحاتی را ارائه کردند.

شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی به صورت پایلوت انتخاب شده و در این طرح بیش از 750 نفر از دانش آموزان مقطع اول ابتدایی در تعدادی از مدارس منتخب و بیش از 100 نفر از معلمان، مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان و سایر عوامل اجرایی حضور فعال دارند که پس از انجام پیش و پس آزمون از دانش‌آموزان اطلاعات بدست آمده تجزیه و تحلیل شده و آثار منتخب دانش آموزان در نمایشگاه جانبی در معرض دید عموم گذاشته خواهد شد و طی مراسم اختتامیه از آثار برگزیده و عوامل اجرایی تقدیر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار