اندر حکایات تکراری نبود ترمینال مسافربری در شهرستان ملکان!

شاید به جرات بتوان گفت ملکان از جمله معدود شهرهای کشور و همچنین تنها شهرستان استان آذربایجان شرقی است که متاسفانه از داشتن ترمینال مسافربری بین شهری محروم بوده و از این رو در سطح استان این شهرستان به شهر بدون ترمینال معروف شده است!
کد خبر: ۱۷۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 07 February 2016
به گزارش تابناک تبریز،شاید به جرات بتوان گفت ملکان از جمله معدود شهرهای کشور و همچنین تنها شهرستان استان آذربایجان شرقی است  که متاسفانه از داشتن ترمینال مسافربری بین شهری محروم بوده و  از این رو در سطح استان این شهرستان به شهر بدون ترمینال معروف شده است!
این شهرستان که حدود 120 هزار جمعیت شهری و روستایی با دو بخش و سه شهر و حدود 85 پارچه روستای بزرگ و کوچک دارد در منتهی الیه جنوب غربی مرکز تبریز و در همسایگی شهرستان میاندوآب از توابع استان آذربایجان غربی قرار دارد.
البته تا اواخر دهه هشتاد ترمینال نیمه فعالی توسط بخش خصوصی در ملکان فعالیت داشت که متاسفانه استقبال ضعیف شهروندان و مشکلاتی دیگر باعث تعطیلی این ترمینال شد.
حدود 14 سال است شهرستان ملکان از داشتن ترمینال مسافربری بین شهری نیمه فعال هم محروم بوده و اهالی این شهرستان جهت مسافرت به تبریز و تهران و شهرهای همجوار مجبورند ساعتها در امتداد جاده کمربندی این شهر بخصوص مقابل دانشگاه پیام نور و سه راهی عباس آباد آن هم در سرما و گرما و زیر باران و برف منتظر سوار اتوبوس یا مینی بوس و یا سواری های شخصی بین راهی باشند.
یک دانشجو در گفتگویی با خبرنگار ما افزود: بخدا روزهای جمعه که مجبوریم جهت حضور در سر کلاس درس به دانشگاه محل تحصیل برویم آنقدر در جاده کمربندی منتظر می شویم که آخر سر از رسیدن به موقع به کلاس درس محروم می شویم.
چند شهروند ملکانی نیز با انتقاد از نبود ترمینال مسافربری در ملکان گفت چرا مسئولین در این خصوص اقدامی نمی کنند و چرا شهرستانی همچون ملکان با این همه جمعیت باید ازداشتن ترمینال محروم باشد؟
شهردار ملکان نیز گلایه شهروندان را بجا دانست و اظهار کرد شهرداری ملکان در گذشته در نظر داشت ترمینال مسافربری را در میدان ولابت ملکان احداث کند که مورد موافقت قرار نگرفت.
فرهاد نریمانپور افرود: شهرداری ملکان در نظر دارد ترمینال مسافربری را در میدان انگور احداث و زمین مورد نیاز را در این محدوده پس از اخذ مجوز از شورای شهر ملکان تملک نماید.
رئیس شورای شهرستان ملکان نیز گفت: نبود ترمینال مسافربری  باعث سرگردانی مردم این شهرستان  شده است  و از این رو اهالی مجبورند جهت عزیمت به شهرهای مختلف در جوار جاده پرترافیک و ترانزیتی بایستند که علاوه بر سرگردانی مردم، احتمال بروز خطرات متعدد و تصادفات را مردم منطقه را تهدید می کند.
حسین باقری با اشاره به وجود سه دانشگاه در شهرستان ملکان احداث ترمینال را ضروری دانست و  گفت در جلسه ای با حضور مسئولین منطقه انتخاب محل مناسب و تخصیص اعتبار لازم جهت احداث ترمینال ملکان تصویب شد ولی بعلت عدم اقدام لازم در جلسه اخیر شورای شهرستان مقرر گردید جلسه مجددی با حضور مسئولین شهرستان  جهت پیگیری این امر تشکیل گردد.
وی افزود: در این خصوص مکاتباتی نیز با شورای استان و سایر دستگاهها انجام داده ایم و شورای شهرستان در صدد پیگیری موضوع و رفع مشکلات موجود و تخصیص اعتبارات لازم می باشد.

گزارش از: سیاوش عینالو – خبرنگار خبرگزاری تابناک در شهرستان ملکان
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار