ضرورت استفاده از روش‌های مناسب آب و خاک در کشاورزی

کد خبر: ۲۱۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 24 April 2016


قائم مقام سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای توسعه بخش کشاورزی و سوق دادن این صنعت به سمت پیشرفت بیشتر باید از روش‌های مناسب استفاده از خاک و آب بهره‌گیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، غلامحسین طهماسبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های امروز ما توسعه صنعت کشاورزی است که باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر در استفاده بهینه از آب و خاک و به کارگیری روش‌های نوین در این زمینه تلاش خود را دو چندان کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت کشاورزی در کشور دارای ظرفیت‌های بسیاری است، گفت: استان‌های مختلف کشور در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیاری هستند اما استان البرز با توجه به شرایطی که دارد می‌تواند به عنوان قطب علمی کشاورزی در کشور محسوب شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید از تجربیات موفق کشورهای مختلف در زمینه کشاورزی بهره‌گیری کنیم، تأکید کرد: رفع مشکلات کشاورزی با استفاده از تجربیات موفق کشورهای مختلف در این زمینه می‌تواند تأثیرگذاری بسیاری را داشته باشد.

طهماسبی گفت: ما می‌توانیم در تولید ارقام جدید محصولات کشاورزی اقدامات بسیار مناسبی را انجام دهیم، لذا با تحقیقات می‌توان در این زمینه به موفقیت‌های بسیار چشمگیری دست پیدا کنیم.

وی استفاده از روش‌های مناسب آب و خاک و بهره‌گیری از توان علمی را مهمترین راهکار در رسیدن به اهداف مورد نظر دانست و اظهار داشت:‌ به کارگیری الگوهای مناسب روش‌های کشت نیز می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.

طهماسبی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه باید عقب‌ماندگی‌ها را در بخش کشاورزی مرتفع سازیم گفت: در این راستا در تلاش هستیم تا چند استان را به عنوان پایلوت فعالیت‌های ترویجی معرفی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی کشاورزی در استان البرز گفت: در سال 95 اعتبارات لازم برای این مراکز در نظر گرفته شده است و امیدواریم طرح‌های تحقیقاتی مناسب کشاورزی در سال جاری در این استان عملیاتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار