استاندار یزد: قیام 15 خرداد مبنای اعتقادی انقلاب اسلامی است

استاندار یزد گفت: قیام 15 خرداد مبنای اعتقادی انقلاب اسلامی ایران و عشق مردم به اسلام را نشان می دهد؛ موضوعی که ابرقدرتها را نگران کرد و به توطئه روی آوردند.
کد خبر: ۲۳۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 30 May 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشست ستاد بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و پنجاه و سومین سالگشت قیام خونین 15 خرداد افزود: ابرقدرتها تلاش می کنند وجهه انقلاب و نظام را به گونه ای دیگر نشان دهند و دنیا را به ایران و اسلام بدبین کنند که البته نتیجه عکس داده است.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد از امام خمینی (ره) به عنوان احیاکننده اسلام ناب محمدی یاد
و اظهار کرد: سالگرد امام (ره) فرصتی برای یادآوری ارزشها و فرصت های مورد نیاز جامعه است.
وی با بیان اینکه امام (ره) به دلیل ویژگی های وجودی خود شناخته شد افزود: صداقت، مردم داری، تواضع و دین داری از جمله خصلتهای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران بود و مردم با شناخت این ویژگی ها به فرمان او به عنوان مرجع دینی گوش فرا دادند.
وی تصریح کرد: تبیین اندیشه‌ ها،‌ الگو قرار دادن سبک زندگی،‌ تدبیر و تیزبینی امام خمینی (ره ) و ایجاد انگیزه برای فراگیری ارزشهای انقلاب اسلامی توسط نسل جدید ضروری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تبلیغ دین با روضه خوانی و مداحی های کنونی متفاوت است گفت: در برخی از آنها خلاف ارزش های دینی عمل می شود.
به گفته وی در روضه خوانی و مداحی ها باید فلسه های زندان رفتن ائمه بازگو شود و تنها به مواردی از جمله موضوع قتلگاه و اشک ریختن اکتفا نکرد.
وی خاطرنشان کرد: معرفی ائمه بسیار ارزشمند است و باید جوانان را متوجه این ارزشها کرد تا به بیراهه و گمراهی کشیده نشوند.
استاندار یزد با بیان اینکه مسیرهای گمراه کننده زیادی مقابل جوانان قرار گرفته و باید از هر فرصتی برای جذب جوانان بهره گرفت افزود: فعالیت هیاتهای عزاداری با توجه به جذب جوانان لذتبخش است؛ جوان با عزاداری برای امام حسین (ع) به قیام این امام توجه و با شناخت حریم ها تلاش می کنند از بدی ها و زشتی ها دور شود.
میرمحمدی ادامه داد: جوانان در دوران ستمشاهی جذب چهره های مذهبی شدند و انقلابی بارآمدند، چرا که این چهره ها مذهب را درست معرفی می کردند و این مسیر باید ادامه یابد.
** اعزام شش هزارو 500 یزدی به مرقد امام خمینی (ره)
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد نیز در این نشست گفت: بیش از 6500 نفر از این استان برای حضور در بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به مرقد امام اعزام می شوند.
حجت الاسلام محمد فخرالدینی افزود: آیین بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و پنجاه و سومین سالگشت قیام خونین 15 خرداد روز پنجشنبه 13 خرداد در مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: برگزاری یادواره شهدای 15 خرداد،‌ همایش استانی شبی با قرآن در بقاع متبرکه استان،‌ برگزاری همایش جایگاه زنان در انقلاب،‌ نشست‌ های تبیینی و مسابقه های مقاله ‌نویسی از جمله برنامه های ستاد بزرگداشت 14 و 15 خرداد در استان یزد است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار