وزیر اطلاعات در یزد:

امام خمینی (ره) خون شهادت را در رگ‌های جامعه جاری کرد

وزیر اطلاعات گفت: امام خمینی (ره) با صحبت‌های کوبنده و محکم خود در محکومت رژیم شاهنشاهی خون شهادت را در رگ‌های جامعه و جوانان کشور جاری کرد.
کد خبر: ۲۳۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 02 June 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی،در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در مسجد حظیره یزد با اشاره به روند مبارزات امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام راحل زمانی دست به قیام علیه رژیم طاغوت زد که خلاء مدیریت و نبود رهبری در جامعه وجود داشت.

وی عنوان کرد: قیام امام خمینی (ره) زمانی شکل گرفت که نه شرایط داخلی کشور فراهم بود و نه شرایط خارج از کشور و جامعه نیز آمادگی قیام و حرکتی جدی در این مسیر را نداشت.

علوی بیان کرد: امام خمینی (ره) راهی که انتخاب کرده بودند را به مردم و جامعه نشان دادند و مردم به تدریج به نهضت ایشان پیوستند که این راه هنوز هم ادامه دارد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: وقتی ابعاد مختلف قیام امام راحل مشخص شد و در جامعه ظهور و بروز پیدا کرد، رژیم طاغوت دست به کار شد و نخستین اقدام او مبارزه با جایگاه مردم، تعرض به اسلام و حذف شرط مسلمان بودن انجمن‌های ایالتی و ولایتی بود که امام این خطر را احساس کردند.

امام با مهندسی فرهنگی خلأ موجود در جامعه را جبران کرد

وی ادامه داد: امام نیز متوجه این اقدامات رژیم طاغوت شد و تلاش کرد با مهندسی فرهنگی، خلأ موجود در جامعه را جبران کند و نبود یک رهبر واحد را با تشکیل شورای علما و مراجع جبران کرد.

علوی با بیان اینکه با رفع خلاء مدیریت و رهبری در آن سال‌ها از سوی امام، اقدامات انسجامی و نظام‌مندی در پیشبرد این قیام آغاز شد که شکل‌گیری هیئت‌های موتلفه اسلامی در این راستا بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به اقداماتی که امام در آن دوران انجام داد، افزود: امام با اقشار مختلف مردم از طریق گروه‌ها و افراد شاخص ارتباط برقرار کرد و به این شکل نهضت امام در بطن جامعه راه یافت و افراد متعددی از گروه‌های مختلف به این نهضت پیوستند.

وزیر اطلاعات با اشاره به حرکات و جنب و جوش علما در سال‌های قیام گفت: فریاد‌های اعلام خطر امام خمینی(ره) در مورد اسلام و مصوبه‌ای که شاه اعلام کرده بود موجب شد تا علما و روحانیون در سطح حوزه‌های علیمه نیز تشکل منسجمی را شکل دهند و حضرت امام را در این قیام همراهی کنند.

مبارزه امام راحل حرکتی در مسیر آگاه کردن مردم بود

علوی با اشاره به زمینه‌های شکل‌گیری قیام خونین ۱۵ خرداد و نقش آن در به بار نشستن انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) با صحبت‌های کوبنده و محکم خود در محکومت رژیم شاهنشاهی خون شهادت را در رگ‌های جامعه و جوانان کشور جاری ساختند و جوانان برای مبارزه در میدان نبرد علیه ظلم و ستم و استبداد شاهنشاهی آماده شدند.

وی افزود: پس از دستگیری امام خمینی (ره) و مطلع شدن مردم از این رفتار شاه و انتقال ایشان به تهران، قم به جنب و جوش افتاد و زنان و مردان در حرم حضرت معصومه (س) تجمع کردند که در پی این حرکت بازار‌های تهران و یزد و تبریز تعطیل شد و رفته‌ رفته‌ دامنه این مبارزه در کشور گسترده شد که رژیم شاهنشاهی دست به کشتار مردم زد.

به گزارش مهروزیر اطلاعات یادآور شد: مبارزه امام در همه این دوران مسلحانه نبود بلکه ایشان معتقد به آگاه کردن مردم بودند و بر این باور بودند که اگر مردم آگاه شوند، شاه دیگر در کشور جایگاهی نخواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار