پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان راه‌اندازی گلخانه در البرز

کد خبر: ۲۴۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷ 04 June 2016


مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز از پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان راه‌اندازی گلخانه در استان خبر داد.

سیدمجید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت بیمه کشاورزان استان، اظهار کرد: سازمان جهادکشاورزی بر اساس قانون ملزم است ۵۰ درصد سطوح زیرکشت کشاورزان را تحت پوشش بیمه قرار دهد، اما مسائل و مشکلات موجود در این زمینه به ویژه بحث زیرساختی و عدم تامین اعتبارات دولتی، سبب شده است این ۵۰ درصد تحقق پیدا نکند.

موسوی در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد این امر اجرایی شده و به دنبال این هستیم که در سال جاری نیز بتوانیم پاسخگو خواسته کشاورزان در این زمینه باشیم.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی در مورد حمایت های جهادکشاورزی در حوزه گلخانه ها، گفت: اقدامات بسیار خوبی در این حوزه در حال انجام است و در همین راستا تسهیلات بانکی در اختیار افرادی که زمین و آب داشته باشند قرار می گیرد تا نسبت به نصب و راه اندازی گلخانه اقدام کنند.

موسوی تصریح کرد: در این زمینه هیچ گونه هزینه ای از کشاورزان برای تغییر کاربری دریافت نمی شود، در صورتی که در سایر حرفه ها این هزینه از کشاورزان دریافت می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر عدم دریافت این هزینه ها از متقاضیان، تسهیلات بانکی نیز در اختیار آن ها قرار داده می شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه برای پرداخت تسهیلات هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و آمادگی برای پرداخت تسهیلات تا میزانی که متقاضی داشته باشیم، وجود دارد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان البرز افزود: در حوزه مکانیزاسیون نیز با برنامه ریزی انجام شده، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در مرحله اول اعطا تسهیلات، برای خرید تراکتور، کمباین، دنباله بند، وسایل پرورش ماهی، اتوماسیون دامداری ها و مرغ داری ها و سایر وسایل در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: کشاورزان و دامداران می توانند به اداره جهاد کشاورزی در شهرستان ها مراجعه کنند تا از این تسهیلات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار