احداث و توسعه دو اسکله درهرمزگان مورد موافقت قرار گرفت

دبیر کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : پس از اخذ مدارک متقاضیان و بررسی های لازم، با تمدید مجوز ساخت ونصب یک دستگاه SPM (نوعی سازه دریایی)، احداث اسکله دولفین و توسعه و بازسازی اسکله نفتی در استان هرمزگان - جزیره قشم موافقت شد.
کد خبر: ۲۴۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ 15 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد رضا الهیار افزود: صدور مجوز سازه های دریایی با بررسی درخواست ها از دیدگاه حقوقی، امور بندری، امور دریایی، حفاظت ایمنی و محیط زیست، سازه دریایی و مهندسی سواحل کمیته مزبور با احداث و توسعه این اسکله ها موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، طبق بند ٢٢ ماده ٣ آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ١٣٤٨ مجلسین و الحاقیه تبصره مصوب سال ١٣٨٧ مجلس شورای اسلامی، این سازمان موظف است از ساخت و یا بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جلوگیری نماید.

همچنین به منظور حفاظت از خط سواحل کشور از آسیب های ناشی از ساخت و سازهای غیر اصولی مربوط به تاسیسات دریایی و بندری، کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی موظفند قبل از اقدام برای ساخت سازه دریایی از این سازمان مجوزهای ساخت و تأسیس و بهره برداری را اخذ کنند.

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی اسفندماه 94 اعلام کرد: بخش خصوصی در بنادر کشور در سال 94 به میزان 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: بنادر ایران در شمار فعال ترین عرصه های های اقتصادی کشور است و برای نخستین بار 400 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه بنادر استفاده می شود.

آخوندی گفت: فعال سازی بندر چابهار که با سرعت بالایی در حال انجام است و ظرفیت آن از 2.5 میلیون تن فعلی به هشت و نیم میلیون تن در سال 1395 افزایش خواهد یافت.

وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان ساخت : دولت حدود پنج هزار میلیارد ریال نیز برای توسعه بنادر در سال 94 سرمایه گذاری کرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار