شهرداری برای کاهش گردو خاک تهران پول بدهد

یک عضو سیاست گذاری مقابله با گرد و غبار گفت: شهرداری پایتخت در موضوع گرد و غبار استان تهران منابع مالی را تامین کند.
کد خبر: ۲۴۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 21 June 2016
ضیا الدین شعاعی اظهار کرد: بیش از 90 درصد روزهای گرد و غباری منشأ خارجی دارد ولی نباید غفلت کنیم که حدود سه میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی و بیابان های کشورمان هستند.
 
وی ادامه داد: یکی از منشأهایی که تهران را تحت تاثیر قرار می دهد جبهه ای مستعد در قزوین و استان زنجان است و [در این حوزه] باید به وضعیف بارش [توجه کنیم].
 
شعاعی با بیان اینکه نیمی از استان ها متوسط بارش را دریافت نکرده اند، افزود: تهران نیز متوسط بارش مطمئن -میزان بارش متوسط در طول سالیان متمادی- در حد آستانه قرار دارد.
 
وی ادامه داد: اطراف تهران دارای کمربند کویری است و بخشی از گرد و غبار تهران ناشی از دستکاری هایی است که در منطقه شهریار صورت گرفته است.
 
شعاعی گرد و غبار ذخیره شده در طول سالیان بر اثر دستکاری های انسانی را موجب بروز مشکل با وزش باد عنوان کرد و افزود: برای کشت نهال در یک هکتار سه تا چهار میلیون تومان و دو برابر این میزان، هزینه آبیاری خواهیم داشت و طبیعتا تامین این اعتبارت در کوتاه مدت دور از ذهن است.

وی گفت: با تعاملاتی که با شهرداری وجود دارد، باید به این سمت حرکت کنیم؛ شهرداری نیز قانونا تقبل کرده ولی به توافقی با اداره کل منابع طبیعی و سازمان جنگل ها نرسیده اند.

شعاعی اضافه کرد: در حوزه اقدامات کوتاه مدت باید کاربری اراضی و مدیریت زمین را جدی بگیریم؛ بخشی از این گرد وغبار ناشی از زمین های کشاورزیِ رها شده است و بایستی بخش آیش را مدتی رها کنیم.

وی گفت: با شورای شهر تهران صحبت هایی داشتیم؛ شهرداری نیز باید به جد وارد عملیاتی کردن این مسائل شود و باید انگیزه ای ایجاد شود تا کشاورزی برای کشاورز سود دارتر از سطح نرمال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار