بومی سازی دانش ساخت تقاطع ها اولویت مهم مدیریت شهری کرج است

کد خبر: ۲۸۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 30 August 2016


معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج گفت:انجام فعالیت های زیرساختی از سوی مدیریت شهری این کلانشهر در زمینه احداث تقاطع های غیرهمسطح اولویت مهم مدیریت شهری کرج است.

به گزارش ایرنااز پایگاه خبری شهرداری کرج فرج الله ایلیات روز سه شنبه افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج به دنبال آن هستند تا صنعت ساخت تقاطع ها را در شهر با دانش بومی اجرایی کنند.

وی ادامه داد: بهره برداری از طرح های عمرانی طی سه سال گذشته نشان از تحقق این مهم داشته است.

ایلیات خاطر نشان کرد: مدیریت شهری کرج تمهیدات کارشناسانه و دقیقی را برای احداث تقاطعات هم سطح و غیر هم سطح اتخاذ می کند تادر این بخش با بهره گیری از دستاوردهای کارآمد آن، بار ترافیکی و آلودگی محیط زیست در کرج را کاهش دهیم.

معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج ادامه داد: بر این اساس بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح شهید کیانپور در محدوده حصارک با تخصیص 230 میلیارد ریال انجام شد تا تسهیل در رفت و آمد شهروندان از مسیر مذکور صورت بگیرد.

وی بیان کرد: ساماندهی ادامه رودخانه کرج از دیگر عملیات های عمرانی است که از سوی مدیریت شهری کرج و بر اساس طرحی گردشگری و توریستی در حال انجام می باشد تا آبهایی که به این رودخانه سرازیر می شوند ساماندهی شود.

این مسئول گفت: همچنین مقرر شده است تا در عملیات ساماندهی رودخانه کرج دریاچه ای مصنوعی به بهره برداری برسد و هدایت آبهای زیر زمینی در این محدوده با جدیت صورت پذیرد که امید می رود تا یکسال آینده شاهد بهره برداری از طرح مذکور باشیم.

وی یادآور شد: بهره برداری از تقاطع غیر هم سطح استقلال و کاج در محدوده عظیمه از دیگر اقدامات عمرانی مدیریت شهری کرج طی چند سال گذشته می باشد که نقش موثری در کاهش ترافیک و افزایش رضایتمندی شهروندان در عبور و مرورها داشته است.

ایلیات اظهار داشت: با توجه به گسترش شهرها، افزایش وسایل نقلیه و به منظور کاهش گره های ترافیکی، تبدیل تقاطع های همسطح به غیر هم سطح امری ضروری می باشد که این مهم به عواملی چون نوع عملکرد ترافیک، موقعیت تقاطع، وضعیت توپوگرافی، حریم مورد نیاز برای ساخت، مسائل زیست محیطی و مسائل اقتصادی بستگی دارد.

وی تاکید کرد: تقاطع ها نقش مؤثری در حل مشکلات ترافیکی، کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش سرعت و کاهش زمان سفر و نیز کاهش مصرف سوخت خودروها دارند.

وی ادامه داد: اگر تقاطع های غیر همسطح طبق اصول و ضوابط فنی ساخته شوند و تمامی نکات علمی و ایمنی در بهره برداری از آنها رعایت گردد نقش بسیار کارآمد و مطلوبی برای شهر و شهروندان خواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار