آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی و امدادی در البرز/ احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در ارتفاعات

16 دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه خودرو کمک‌دار، ست نجات و تجهیزات تخلیه آب و امکانات عملیات در سیلاب‌، گروه سگ‌های جستجو 'آنست' و دو دستگاه موتورلانس به منظور ارائه خدمات به هموطنان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۲۹۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 07 September 2016
به گزارش تابناک – البرز: سازمان هواشناسی استان البرز روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ " پیرو اطلاعیه شماره 23 طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به سبب پیش بینی بارش قابل ملاحظه باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خیلی شدید موقتی، آب گرفتگی برخی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه در برخی از شهرهای شمالی کشور و جاده ها و مناطق کوهستانی استان البرز پیش بینی می‌شود.
به سبب این شرایط توصیه می‌گردد برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات و اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین رعایت نکات ایمنی هنگام رانندگی به ویژه در مناطق کوهستانی به دلیل لغزندگی سطح جاده و کاهش دید افقی به دلیل مه گرفتگی توصیه می گردد.
در همین ارتباط امروز معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز گفت: با توجه به پیش بینی بارش باران و وقوع سیلاب و افزایش سفرهای برون شهری تیم های امدادی هلال احمر در جاده های این استان مستقر شدند.
داوود افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و هشدار مدیریت بحران استان البرز مبنی برب ارش باران وسیلاب د راین استان نیروهای امدادی با افزایش50 درصدی نیرو در پایگاه‌های مختلف هلال احمر در آماده باش هستند.
وی اضافه کرد: امدادگران در 15 پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب به صورت شبانه روزی مستقر هستند.
رجبی خاطرنشان کرد: هلال احمر استان البرز نیز مانند سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان با اجرای طرح‌های ویژه برای خدمات‌رسانی به مردم آماده شده است.
وی گفت: به همین منظور 15 تیم نجات در کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های استان البرز مستقر شده‌اند.
رجبی افزود: 16 دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه خودرو کمک‌دار، ست نجات و تجهیزات تخلیه آب و امکانات عملیات در سیلاب‌، گروه سگ‌های جستجو 'آنست' و دو دستگاه موتورلانس به منظور ارائه خدمات به هموطنان پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار