بیعتی دیگر از جنس وفاداری؛

بیعتی از جنس وفاداری و حضوری از نوع دلدادگی و عشق

گل های سرخ و سفید را به نشانه بیعتی دیگر از جنس وفاداری بر سر مزارشان نهادند تا این گونه دلدادگی و عشق خود را به فرزندانشان که از جان و مال خود گذشتند تا بازماندگان این سرزمین در امنیت و آسایش ادامه زندگی دهند، ثابت کنند.
کد خبر: ۳۰۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 22 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، امروز در اولین پنجشنبه مهر همه آمده بودند، با چشمانی گریان، قلبی مالامال از عشق و دلدادگی و غروری به درازای قامت ایران اسلامی، برای اینکه بار دیگر سلامی کنند به یاران جدا شده از دنیای مادی که برای ماندن ما خود را پیشمرگ کردند.
گلزار شهدای کرمانشاه در دومین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس میزبان جمعی از عاشقان مکتب ایثار و شهادت و بازماندگان از کاروان شهیدان بود،خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، همرزمان شهدا، اقشار مختلف مردم، کارکنان ادارات و نهادها، روحانیون و نیروهای نظامی و انتظامی در این آئین معنوی باشکوه حضور داشتند. مادران پیر با اشک شوق گلزار شهیدشان را در آغوش کشیدند و پدران شهید نیز با گل و گلاب گلزارها را عطرآگین می کردند، روز بیعت با شهدا، فضای معنوی گلزار شهدا را دوچندان کرده بود. قرائت قرآن و سرود پرافتخار جمهوری اسلامی زینت بخش این محفل بود و سپس پیام حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران قرائت شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران از دوران دفاع مقدس به عنوان پرافتخارترین دوران تاریخ کشور نام برد و گفت: در این دوران جوانان مومن و مخلص با اهدای جان و مال خود در راه خدا، برای اعتلای نام اسلام و انقلاب فداکاری کردند.حجت الاسلام هادی عسکری همچنین دوران دفاع مقدس را دوران عزت و افتخار ایران دانست و افزود: در تاریخ هیچ دورانی به اندازه دوران دفاع مقدس شاهد رشادت و فداکاری جوانان این مرز و بوم نبودیم که با دست خالی در طولانی ترین جنگ تاریخ و در برابر ابرقدرت های آن روز پیروز شوند.
او گفت: دشمن در این جنگ تحمیلی نه تنها نتوانست یک وجب از خاک ایران اسلامی را صاحب شود بلکه شکست هم خورد و این ضربه بزرگی بر ابرقدرت های آن زمان بود.
وی اظهار کرد: آنانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند برای خدا و در راه او مبارزه کردند و امنیت و آسایش کنونی ما مرهون شهدا و ایثارگران است.
حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه جنگ تمام شد اما دفاع همچنان ادامه دارد گفت: همه ما باید با ادامه دادن راه شهدا از اسلام، انقلاب و ارزش هایمان و خون شهدا دفاع کنیم.اهدای گل و نثار فاتحه بر سر مزار تک تک شهدا پایان بخش این آئین معنوی بود.
استان کرمانشاه با 360 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در طول هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ بود و 9 هزار و 800 شهید، 394 مفقود الاثر و 20هزار و 500 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار