امینی‌زاده:فرهنگ دفاع مقدس ریشه در باورهای ملت ایران دارد

شهردار بندرعباس گفت: برای رسیدن به پیشرفت و کنار زدن مشکلات از پیش روی مردم به فرهنگ دفاع مقدس و روحیه جهادی نیاز داریم.
کد خبر: ۳۰۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 23 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عباس امینی‌زاده صبح امروز در جمع شماری از مردم محلات شهر بندرعباس با یادآوری نقش و تأثیر کلام نورانی امام راحل در شکل‌دهی به یک بسیج عمومی برای مقابله با توطئه شوم تجزیه ایران و ضربه زدن به انقلاب اسلامی اظهار کرد: درک پیام امام خمینی (ره) و آمادگی همه‌جانبه ملت ایران موجب شد تا دشمن بعثی در اولین گام‌های خود با شکست مواجه شود و سرنوشت جنگ به کلی تغییر کند.
 
وی با بیان اینکه اگر حمایت‌های غرب و برخی از کشورهای مرتجع منطقه از صدام نبود، رژیم بعثی قدرت مقابله با ملت ایران را حتی برای چند روز نداشت، افزود: به اندازه‌ای به رژیم بعثی عراق تجهیزات و امکانات و تسلیحات نظامی داده شده بود که تصور مقاومت هیچ ارتش مردمی را در برابر آن نمی‌دیدند و حقیقتا اگر نقش رهبری امام خمینی(ره) در این میان نبود، ایستادگی در برابر دشمن بعثی میسر نمی‌شد.
 
شهردار بندرعباس ادامه داد: ارزش‌های اصیلی که بر جبهه‌های جنگ حاکم بود موجب شکل‌گیری فرهنگ اصیل و ارزشمندی در میان رزمندگان شد که محوریت در آن با ایمان، اعتقاد و ایثار بود و هر عملی بر پایه یکی از این عناصر شکل می‌گرفت.
 
امینی‌زاده خاطرنشان کرد: ممکن ساختن سخت‌ترین شرایط برای دفاع از میهن اسلامی‌مان تنهادر سایه اندیشه جهادی صورت می‌گرفت و درست همان نقطه‌ای که دشمن به عنوان نقطه ضعف قوای مسلح ایرانی قلمداد می‌کرد در سایه یک همت جمعی به نقطه قوت بدل می‌شد و دشمنان مات و مبهوت چنین عزم راسخ و انگیزه الهی می‌شدند.
 
وی گفت: دفاع مقدس یکی از عوامل حفظ انقلاب اسلامی شد چرا که اگر چه هزاران فرزند این سرزمین به پای عزت و شرف این آب و خاک و برای اسلام فدا شدند و هزاران تن دیگر نیز به افتخار جانبازی نائل آمدند اما راه و روش ایستادگی و عزت‌مندی در وجود ملت ایران به واسطه جنگ نهادینه و رسالت سنگین صیانت از انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفت.
 
شهردار بندرعباس عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ دفاع مقدس و اندیشه جهادی بر آمده از آن نیازمندیم تا بتوانیم با درک درست از شرایط تاریخی خود گام برداشته و ایران اسلامی را به جایگاه واقعی خود در منطقه و جهان برسانیم.
 
امینی‌زاده تبعیت از رهبری را روشن‌کننده راه پیش روی ملت ایران در افق آینده کشورمان دانست و اضافه کرد: هر شهیدی به مثابه یک الگو و یک عامل تقویت کننده ایمان و اعتقاد در وجود همه ایرانیان عمل می‌کند و عمل به سیره شهدا را باید به یک رسالت اساسی برای خود تبدیل کنیم تا در پیروی از ولی زمان خودمان دچار گمراهی نشویم.
 
وی به نقش پرشور و تعیین کننده رزمندگان هرمزگانی در جبهه‌های حق علیه باطل اشاره و تصریح کرد: هیچ محله و یا روستایی را در هرمزگان نمی‌توان یافت که عطرآگین به وجود شهیدان نباشد و این خود گواهی بر رشادت رزمندگان هرمزگان در طول دوران دفاع مقدس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار