برنامه‌های آبیاری کشاورزی در کشور باید تنظیم شود

کد خبر: ۳۱۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 18 October 2016


معاون زارعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به بحران کم آبی در کشور باید برنامه‌های آبیاری کشاورزی را تنظیم و ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ عباس کشاورز ظهر امروز در حاشیه نهمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت‌های کشاورزی در کرج اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات ما در جهاد کشاورزی مدیریت الگوهای کشت و آبیاری است.

وی تأکید کرد: به علت مدیریت ضعیف بسیاری از محصولات کشاورزی افت قیمت داشته و هدف اصلی ما جلوگیری از سقوط قیمت‌ها است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در این زمینه کشت محصولات پرآب را باید کاهش و به سمت کشت محصولات با توانایی‌های بالاتر پیش برویم، افزود: به جز شمال کشت برنج نباید در سایر مناطق کشت شود و در این راه سال گذشته توفیق قابل توجهی داشتیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در استان اصفهان 30 هزار هکتار زیر کشت برنج رفت اما امسال این میزان به چهار و نیم هکتار رسیده است و در نظر داریم همین میزان هم کشت نشود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه در تولید شکر رکورد زده‌ایم، خاطرنشان کرد: تولید شکر رکود قابل توجهی را در 2 سال گذشته ثبت کرده است.

کشاورز عنوان کرد: سه سال پیش در کل به ازای هر متر مکعب آب 870 گرم تولید محصول داشتیم ولی در سال گذشته به یک کیلو و 200 گرم رساندیم و در نظر داریم این میزان را امسال به یک کیلو و 700 گرم برسانیم.

وی به همه فعالان در حوزه کشاورزی توصیه کرد که با شیوه‌های نوین به ویژه در حوزه آبیاری و اصلاح نژاد پیش از کاشت به بهبود مصرف آب و افزایش بهره‌وری کمک کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به کشت دیم اشاره کرد و گفت: آبیاری بارانی در کشور خشک جایی ندارد و به جز جای که رطوبت بیش از 60 درصد دارد نباید به آب باران اشاره کرد.

کشاورز خاطرنشان کرد: برنامه‌ای 10 ساله برای توسعه آبیاری میکرو در حوزه سطحی و زیر سطحی داریم و به جز گندم، جو و سیب‌زمینی باید همه محصولات را به شیوه نشایی بکاریم.

بر اساس این گزارش، نهمین نمایشگاه ملی تخصصی زیرساخت‌های کشاورزی در موسسه گلستان گلشهر کرج به مدت چهار روز ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار