استاندار مرکزی؛

بدعهدی کشورها در برجام ربطی به رئیس جمهور ندارد

تابناک مرکزی: زمانی قمی با دروغگو خواندن کسانی که از تعطیلی صنعت هسته ای در اراک سخن می گویند گفت: بدعهدی طرف مقابل در برجام عادی است مگر بد عهدی یک کشور به رییس جمهور ما مرتبط است
کد خبر: ۳۹۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱ 11 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی پیش از ظهر امروز در مراسم روز زن که با حضور بانوان شورای اسلامی روستایی و دهیاران در استانداری برگزار شد با دروغگو خواندن کسانی که از تعطیلی صنعت هسته ای در اراک سخن می گویند گفت: در این دولت بالیدن به صنعت هسته ای بیشتر شده است، در حوزه سیاست خارجی توانستیم حقوق ایران را تثبیت کنیم، چرا در این استان سخنرانی می‌کنند آب سنگین اراک کلا تعطیل شده است درست است که ما قبول داریم شما به دروغگویی شهرت دارید اما بس است.

استاندار مرکزی بدعهدی طرف مقابل در برجام را عادی خواند و بیان کرد: مگر بد عهدی یک کشور به رییس جمهور ما مرتبط است ما نگفتیم آن ها آدم های خوبی هستند، ما باید کشور را از خطر جنگ نجات دهیم و باید به دنبال منافع خود باشیم، در مقابل آن ها هم می ایستیم، بله آن ها بدعهدی می‌کنند در مقابل ما هم رهبری شجاع داریم و دولت و همه ارکان ایستاده اند.

وی در رابطه با اعتبارات دهیاران، بیان کرد: کل اعتباراتی که به دهیاران در دولت تدبیر و امید به استان مرکزی تعلق گرفت 317 میلیارد تومان بوده است، از جرایم راهنمایی رانندگی تبصره  2 ماده 39، تملک دارایی ماده41 و مناطق محروم شامل این این عناوین و فصول جمعا 317 میلیارد تومان شد.

وی افزود: 1807 پروژه در روستاهای استان مرکزی از سال 92 تا کنون انجام شده است و تعداد روستاهایی که از این پروژه ها استفاده کرده اند  مجموعا 2458 است، 402 هزار خانوار هم بهرمند شدند، راه و شهر سازی 80 پروژه داشته است که 542 روستا استفاده کرده اند ، آب و فاضلاب 76  پروژه، گاز 102 پروژه داشته است که270 روستا در دولت تدبیر و امید گازرسانی شده است و توزیع برق 409 پروژه داشته است.

زمانی قمی تصریح کرد: برق کشی که در دوره قبل برای 20 خانوار به بالا بوده است در دولت تدبیر و امید 10 خانوار به بالا شده است، در گذشته 700 روستا داشتیم که آبرسانی شده بود که الان به 813 روستا رسیده است.

استاندار مرکزی با اشاره به درآمد بالای کشور در دولت قبل، خاطر نشان کرد: در تمام تاریخ ایران هیچ مقطعی پر درآمدتر از دوره قبل نبوده است ما حدود 500 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم و حتی در هیچ مقطعی هم به این اندازه مشکل اقتصادی پیدا نکردیم.

وی ادامه داد: فقط با داشتن پول زیاد سعادت حاصل نمی شود بلکه فکر، اندیشه و نیروی انسانی متعهد است که می‌تواند سعادت بیاورد، ما زمانی که دولت را به دست گرفتیم بالای 40 درصد تورم همراه با رکود و نوسانات ارزی وجود داشت، از بالای 3 میلیون بشکه به 900 هزار بشکه نفت رسیدیم.

وی افزود: زمانی که ایران هراسی را تشدید می‌کردیم ما به اینجا رسیدیم، اگر مذاکرات صورت نمی گرفت یک بشکه نفت هم نمیتوانستیم بفروشیم، اگر این طور میشد آیا می‌توانستیم حقوق کارکنان دولت را بدهیم؟

زمانی قمی گفت: ما الان با افتخار با وجود تمام این مشکلات توان ارزی خوبی داریم، ما هر چه برای مردم تلاش کنیم مورد رضایت ائمه و حجت خدا قرار می‌گیریم و هر تصمیم خلاف بر این، دین آن را تایید نمی‌کند.

زمانی قمی تصریح کرد: ما الان مشکل داریم زیرا تا بخواهیم خراب کاری شما را جبران کنیم زمان می‌برد و شاید 10 سال طول بکشد، آیا وضعیت ایران هراسی که ایجاد شده بود با الان یکی است؟ امروز ما عزت بیشتری داریم و افتخار ما است ما افتخار میکنیم از انقلاب دفاع کنیم.

استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: صنعت نفت در حال نابودی بود، شما از جیب تک تک ایرانی‌ها پول بسیار زیادی ریختید به حساب قطری ها، در صنعت هواپیمایی ما 3-4 هواپیمای ما با استاندارد های اروپایی اجازه داشت در فرودگاه های معتبر بنشینند آیا الان هم همان شرایط را داریم؟

وی زمان حال را مشابه زمان جنگ خواند و ادامه داد: همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی استان های مرزی ما با عراق در شرایط سختی بود، استان های صنعتی هم در جنگ تحریمی در شرایط بسیار سختی بودند و داغون شدند و استان مرکزی هم از آن جمله استان ها است.

وی به ایجاد رونق در سال اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: 1045 واحد کوچک و متوسط استان در طرح رونق تولید وام گرفتند، به 1045 واحد به مبلغ 708 میلیارد تومان به این واحد ها در سطح استان وام دادیم و استان مرکزی اولین استانی است که اقتصاد مقاوتی را به روستا ها برد، ما باید وضعی به وجود آوریم که جهت روستا به شهر تغییر کند.

زمانی قمی گفت: خانم ها هم جدی تر اند و هم سلامت بیشتری از مدیران مرد دارند و هرجا را به خانم ها سپردیم با موفقیت چشم گیری کار خود را پیش بردند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار