طی آیینی معنوی، ضریح سبزقبا(ع) غبارروبی شد/ صرف هزینه نذورات در همان بقعه

نذورات مردمی صرف امورات جاری، عمرانی، رفاه زائران و فعالیت‌های فرهنگی قرآنی حرم می‌شود
کد خبر: ۴۰۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 12 April 2017
 آئین غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر آستانه ی مقدسه ی حضرت محمد بن موسی الکاظم؛ سبزقبا علیه السلام برگزار شد.

روابط عمومی اداره ی اوقاف و امور خیریه ی شهرستان دزفول در گفتگو با خبرنگار دزفول امروز ضمن بیان خبر فوق اعلام داشت: در این آیین ملکوتی جمعی از مسئولین، خانواده های معظم شهدا، خادمین حرم و مردم شریف شهرستان دزفول حضور به هم رساندند.

ریاست اداره ی اوقاف و امور خیریه ی شهرستان دزفول در این آیین گفت: حضرت محمد بن موسی الکاظم؛ سبزقبا علیه السلام فرزند حضرت امام موسی ابن جعفر علیه السلام و برادر اعیانی امام رضا علیه آلاف التحیه و الثناء می باشد.

حجت الاسلام مجتبی خمیدی افزود: به‌ طور معمول آیین غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر این امامزاده‌ هر ماه یک بار انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به این امر که نذورات هر بقعه فقط در همان مکان هزینه خواهد شد؛ اضافه کرد: نذورات فوق صرف امورات جاری، عمرانی، رفاه زائران و فعالیت های فرهنگی قرآنی حرم مطهر می‌شود.

قابل ذکر است نذورات مردمی در این آیین پس از جمع‌آوری به تالار شمارش وجوه منتقل و پس از شمارش به نمایندگان بانک عامل سپرده شد تا به حساب مخصوص واریز گردد.

در این مراسم که مشتاقان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) حضور داشتند مداحان به مدیحه سرایی پرداختند و هر یک از حاضران با حضور در داخل ضریح‌ مطهر حضرت سبزقبا علیه السلام خود را متبرک کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار