افزایش پرداخت مستمری به خانواده های زندانیان

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان گفت: گفت: پرداخت مستمری انجمن به خانواده های نیازمند زندانیان از رشد 200 درصدی برخوردار بوده است.
کد خبر: ۴۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 31 May 2015

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان همدان از رشد 200 درصدی پرداخت مستمری انجمن به خانواده های نیازمند زندانیان خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ "مهدی فضلی" در مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان استان همدان با مقایسه آمارهای سال 92 و 93 اظهار کرد: در بخش پرداخت مستمری شاهد رشد 200 درصدی و در بخش جمع آوری کمک از خیرین و نهادهای مرتبط شاهد رشد 185 درصدی بوده ایم.

وی کمک های صورت گرفته برای خانواده های زندانیان را به دو دسته معنوی و مادی تقسیم کرد و گفت: اولویت اصلی انحمن های حمایت از زندانیان، رسیدگی به امور خانواده های آنها است و در این راستا کمک هایی همچون توزیع سبد کالا، پرداخت مستمری نقدی، کمک هزینه های بهداشتی و درمانی، توانمند سازی و خودکفا کردن خانواده ها، ارائه مشاوره های فردی و گروهی و اجرای اردوهای فرهنگی هنری به خانواده های زندانیان انجام شده است.

فضلی با اشاره به نقش انجمن های حمایت از زندانیان در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه گفت: نوع نگاه جامعه به زندانی و خانواده های آنها باید تغییر کند و انجمن ها با حمایتی که از خانواده های زندانیان انجام می دهند، مانع از افزایش جرم در خانواده های آنها می شوند.

وی تاکید کرد: اگر از خانواده های زندانیان حمایتی صورت نگیرد، شاهد افزایش طلاق همسران زندانیان، ترک تحصیل فرزندان آنها، گسترش ناهنجاری های اجتماعی و روانی و...بوده و این موضوع برای جامعه زنگ خطری است.

فضلی با بیان اینکه در حال حاضر هزار و 500 خانواده نیازمند از زندانیان تحت حمایت این انجمن هستند، گفت: در راستای حمایت از خانواده های زندانیان، تفاهم نامه های همکاری بین انجمن و دستگاه های مرتبط همچون جمعیت هلال احمر، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان منعقد شده است و خانواده ها از کمک ها و مساعدتهای این نهادها بهره مند هستند.

وی مهم ترین منابع درآمدی انجمن را از سه طریق اعلام کرد و افزود: اعتبارات محدود دولتی، کمک های مردم نیکوکار و موسسات خیریه و درآمد حاصل از فعالیت های اقتصادی خود انجمن، مهمترین راه های کسب درآمد انجمن است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان همدان نیز اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان کاملا یک نهاد مردمی بوده و به اعضای آن هیچ گونه کارت عضویت و یا گواهینامه ای تعلق نمی گیرد.

"کامران حمزه" وجود این انجمن را بسیار مفید دانست و گفت: این انجمن به خانواده هایی کمک می کند که دارای مشکلات بسیار جدی هستند.

در پایان مراسم نیز رای گیری بازرسان انجمن حمایت از زندانیان استان صورت گرفت و دو نفر به عنوان بازرسان سال جدید انتخاب شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار