برگزاری آئین تحلیف شوراهای شهر و روستا در لنده

عضوباسابقه شورای شهر لنده ؛دراین دوره از انتخابات اتفاق جالبی رخ دادکه مهمترین پیامدآن بازگشت اعتمادمردم است که بزرگترین سرمایه هرجامعه ای است .
کد خبر: ۴۸۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۶ 24 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد از لنده همزمان با سایر نقاط کشور آئین تحلیف شوراهای شهر وروستا ی شهرستان لنده با حضور جمع کثیری از مردم ،مسؤلین ومنتخبین پنجمین دورهٔ شوراهای شهرستان لنده برگزار گردید

دراین دیدار آهنجان عضوباسابقه شورای شهر لنده به نمایندگی از جامعه شوراي باتقدیر از متولیان برگزاری انتخابات پنجمین دورهٔ شوراها دررأس فرماندار لنده گفت؛دراین دوره از انتخابات اتفاق جالبی رخ دادکه مهمترین پیامدآن بازگشت اعتمادمردم است که بزرگترین سرمایه هرجامعه ای است

عضو باسابقه شورای شهر لنده اقدام به بازشماری آرا را اقدامی نیک دانست و ضمن تشکر از متولیان اجراي ونظارتی با گریزی به دورگذشته وعدم توجه مسؤلین وقت در رسیدگی به خواست مردم گلایه وابراز داشت شاید اگر مسؤلین وقت به خواست مردم درآن دور توجه میکردند نتیجه چیز دیگری بود

عطب اله آهنجان درادامه سخنان خودگفت؛شوراها ازآنجا که قانونگذار وظایف آنان را تبیین کردبرگزاری آئین تحلیف شوراهای شهر و روستا در لندهوعمدتا این وظایف دربرگیرنده وظایف نظارتی هستند. 
بیان داشت بعضا شاهدهستیم عده ای حرف از عدم موفقیت یک شورا میزنند وگاها تعاریف و وبرداشت های از شوراها میشود که خارج از حیطه اختیارات وظایف شوراهااست .
وی دراین راستا ادامه داد؛قانونگذار اختیاراتی را که به شوراها داده است محدود و هنوز قانون مدیریت شهری اجراي نشده است واگر سیری به وظایف شوراها بزنیم خواهیم دید قانوگذار ۲۹وظیفه برعهده یک عضو شورا گذاشته است که ازاین ۲۹وظیفه یک بند آن وظیفه اقدامی و ۲۸بنددیگر از وظایفی که به عهده یک عضو شوراهست نظارتی هستند.



عضو شورای شهر لنده افزود؛مسؤلین بالا وپايین دستی متاسفانه گاها شوراها را درعرض خود می بینند وگاهی نیز شاهد بودیم بعضی از مسؤلین احساس شان این است شوراها مزاحم کار مدیرتی آنان هستنددرصورتی که ما شورایها اعتقادداریم شوراها به مثال توپ خانه هستند.شوراها مسیر را هموار وبازوی توانمند مسؤلین هستند .

آهنجان گفت؛ عدم تعامل شوراها با دولت ها باعث اختلال درکار ونتیجتا عامل وقفه در انجام امورات میشود؛شوراها شوراها باید تعامل با دولت ومسؤلین را داشته ولی نه اینکه درلوای دولت ها قرار گیرند.
شوراها مطالبه گری ،پیگیری و وظایف نظارتی را با تعامل انجام و لی غرق در اینکه تابع بی چون چراي دولت ها باشند نباید صورت گیرد ازاینرو که شوراها تابع بی چون چرای مردم هستند .

عضوشورای شهر لنده با انتقاد ازاینکه گاها مشاهده میشودشوراها وظایف خودرا فراموش و به دنبال سهم خواهی میرودند بیان داشت ؛سهم خواهی سهم مهلک برای شوراها است

آهنجان درپایان سخنان خود خاطرنشان کرد؛ماده ۸۲وظایف واختیارات شوراها وروداعضای درجه یک ،یک عضو شورا ودهیاررا به قراردادای مالی رد وخطاب به شورای های لنده گفت این مهم گاها از مواردی بود که شوراها در بعضی از نقاط به حاشیه وباعث تضعیف آنان شده بود.

درپایان سوگند نامه تحلیف شوراها توسط ایشان قرائت و دیگراعضا زمزمه کردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
سم مهلک نه سهم مهلک
دلسوز شهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
احسنت بر اقای اهنجان امیدواریم مثل سالهای گذشته برای شکوفایی و پیشرفت لنده نهایت تلاش را انجام بدین و مطمعنم موفق خواهی بود
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار