راه‌آهن قزوین – رشت تا پایان امسال تکمیل می‌شود

کد خبر: ۴۸۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 27 August 2017
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی بخش عمده‌ای از کار اجرایی راه‌آهن قزوین – رشت انجام شده و این پروژه تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

مسعود حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره تکمیل خطوط ریلی استان قزوین اظهار داشت: پروژه راه آهن قزوین – رشت – انزلی – آستارا به طول 388 کیلومتر ارتباط ترانزیتی شمال به جنوب کشور را تکمیل و پس از عبور از شهرستان‌های لوشان، منجیل، رشت و بندرانزلی شهرستان آستارا را به کشور جمهوری آذربایجان متصل می‌کند.

وی افزود: این خط ریلی در سال نخست با پیش‌بینی ترافیک، ظرفیت 1.4 میلیون نفر مسافر و 5.9 میلیون تن بار را دارد که برای 20 سال آینده ظرفیت آن به  2.8 میلیون نفر مسافر و 7 میلیون تن بار افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر محور قزوین - رشت به طول 164 کیلومتر و یک قطعه از رشت - انزلی به طول 17 کیلومتر و محدوده آستارای آذربایجان تا آستارای ایران به طول 3 کیلومتر اجرائی شده است.

حق‌لطفی خاطرنشان کرد: این خط ریلی دارای 7 ایستگاه از جمله ایستگاه کوهین، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، پیر بازار و رشت است و بخش عمده آن ریل‌گذاری شده و تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: راه‌آهن قزوین - رشت و امتداد آن به آستارا و کشور آذربایجان اتصال دیگری است بین ایران با کشورهای اروپایی و این یک پروژه استراتژیک برای ایران و کشورهای همسایه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 1000 میلیارد تومان از این اعتبار این پروژه در دولت یازدهم اختصاص یافته است اعلام کرد: برای این پروژه 2500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته و مقرر شده است که ایستگاه راه‌آهن انزلی برای اتصال حقله حمل و نقل ترکیبی در بندرگاه انزلی احداث شود.

به گزارش تسنیم تسهیل سفر به ویژه برای گردشگران راه دور، قیمت مناسب‌تر نسبت به هواپیما و همچنین لذت تماشای مناظر طبیعی و سرعت بالا، کاهش خطرات جاده‌ای در طول مسیر، قطار را به عنوان گزینه مناسبی برای مسافران تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار