ضرورت عزم جدی برای برخورد با سایت‌های غیر مجاز در البرز

متولی نظارت بر سایت‌های غیر مجاز چه نهادی است؟

شایان ذکر است سایت‌های فاقد مجوز تابع قانون جرایم یارانه‌ای بوده و شاکیان آنها می‌بایست شکایت خود را بر اساس این قانون از طریق مراجع قضایی پیگیری نمایند.
کد خبر: ۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲ 15 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: با توسعه وسائل ارتباطی و تسهیل در راه‌اندازی خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و پایگاه‌های خبری، طی سال‌های اخیر تعدادی سایت خبری در استان البرز راه‌اندازی شده است.
بخشی از این سایت‌ها دارای مجوز‌های قانونی بوده و برخی دیگر بدون اخذ مجوز‌های قانونی فعالیت می‌کنند.
این در حالی است که گروه دوم، با توجه به عدم نظارت بر فعالیت‌هایی که دارند، فضای رسانه‌ای و خبری استان البرز را به انحراف کشانده‌اند.
در یک سال اخیر و به ویژه پس از تشکیل دولت یازدهم، برخی از سایت‌های بدون مجوز به بهانه نقد دستگاه‌های اجرایی و مدیران استانی، بدترین اتهامات را بدون سند و مدرک به آنها نسبت ‌داده و می‌دهند و این در حالی است که تقاضاها برای برخورد قانونی با سایت‌های غیر قانونی و غیر مجاز نیز راه به جایی نبرده است.
به عنوان نمونه و بر اساس سندی که خبرنگار تابناک بدست آورده است، طی یک سال و نیم اخیر یکی از سایت‌های غیر مجاز به صورت بی‌وقفه‌ علیه مدیران یک دستگاه دولتی و حاکمیتی اتهام‌زنی کرده و متاسفانه اتهامات خود را بدون هیچگونه نام و نشانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران نسبت می‌دهد.
در همان زمان مدیر این دستگاه از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برای بررسی عملکرد سایت فوق به صورت رسمی استعلام کرد.
در پاسخ به استعلام انجام شده، نامه‌ای در تاریخ 27 مهر ماه سال جاری صادر و با امضای محمد طاهری سرپرست معاونت فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل ارشاد اسلامی و از طرف سید موسی حسینی کاشانی خطاب به دستگاه اجرایی فوق ارسال شد.
در این نامه رسمی آمده است: "بازگشت به نامه شماره ..... مورخ 12 / 7/ 93 در خصوص فعالیت پایگاه خبری .... به آگاهی می‌رساند، پایگاه مذکور در حال حاضر فاقد مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات است."
در ادامه نامه فوق تاکید شده است: "شایان ذکر است سایت‌های فاقد مجوز تابع قانون جرایم یارانه‌ای بوده و شاکیان آنها می‌بایست شکایت خود را بر اساس این قانون از طریق مراجع قضایی پیگیری نمایند."
در حقیقت مفهوم سند رسمی فوق این است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز هیچ مسئولیتی در قبال نظارت، ارزیابی، برخورد با نواقص و کارهای غیرقانونی سایت‌های غیر مجاز ندارد و دستگاه دیگری متولی این امر است.
حال اگر از مدیران سایت‌های غیر مجاز خبری شکایتی در محاکم قضایی مطرح شود، آنها مدعی برخورد با خبرنگاران و مانع‌تراشی در راه آزادی بیان می‌شوند.
لذا ضروری است که متولی مشخصی برای نظارت بر عملکرد این سایت‌ها انتخاب شده و اداره کل ارشاد نیز بر اساس وظائف ذاتی و قانونی خود در این حوزه عمل کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار