تشکیل دبیرخانه «جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب» در مهریز

کد خبر: ۵۱۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 24 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»با حضور جمعی از مسئولین و کتابداران شهرستان جلسه دبیرخانه جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد.
سید رضا آقایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  در ابتدای این جلسه  گفت:  متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است  و کتابخوانی هنوز به فرهنگ تبدیل نشده و با این مسئله بسیار فاصله داریم.
آقایی ادامه داد: خوشبختانه  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیتهای خوبی را در حوزه کتاب آغاز نموده است . «پایتخت کتاب» ، « جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب» و « تجلیل از فعالان کتاب و کتاب خوانی» از جمله اقداماتی بوده است که در زمینه فرهنگ سازی کتابخوانی انجام شده است.
وی افزود: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، طرحی است که به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه، در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور برگزار می‌شود.
در  ادامه پس از بحث و تبادل نظر اعضا مصوب شد جلسه ای با حضور مسئولین کتابخانه های روستایی، دهیاران و شهرستان برگزار شود و همچنین طرح های ارسالی به دبیرخانه  جشنواره در مهریز داوری شده، به برگزیدگان جوایزی اهداء شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار