وی با بیان اینکه پروژه تبریز به اهر در دولت قبلی پیشرفت چندانی نداشته، ابراز کرد: این پروژه در سالهای اخیر رو به اجرایی شدن درآمد به طوریکه در حال حاضر ۳۰ کیلومتر زیر بار ترافیک برده شده و به زودی ۳۰ کیلومتر دیگر نیز زیر بار ترافیک خواهد رفت که فقط بخشی از آسفالتریزی و کارهای کوچک مانده و در نهایت ۳۰ کیلومتر از پروژه باقی میماند که در سال ۹۷ به اتمام خواهد رسید.
معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: ۵۵ میلیارد تومان به پروژه تبریز- اهر پول اعتبار تزریق شده است.
وی با تاکید به اینکه مفتخریم با تمام محدودیتهای مالی کارهای عمرانی را به خوبی پیش ببریم، ادامه داد: در چند سال اخیر استان آذربایجانشرقی پیشرفت چشمگیری در پروژههای راهسازی داشته است.
پورمهدی به پروژه تبریز- سهند اشاره کرد و گفت: پروژه تبریز-سهند پروژهای به طول ۲۴ کیلومتر است که ۹ کیلومتر آن به عهده استان بوده که تمام شده و ۱۵ کیلومتر آن به عهده وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که آن نیز به دست پیمانکاری شهرک جدید سپرده شده است.
وی افزود: بیش از ۷۰ درصد از پروژه تبریز-سهند پیشرفت داشته و۱۰۰ میلیارد تومان نیز نیاز است تا پروژه به طور کامل به اتمام رسد.
معاون فنی و عمرانی استاندار آذربایجانشرقی متذکر شد: در پروژه تبریز-سهند بیش از مشکل منابع مالی، مشکل مسائل حقوقی دارد که در صورت حل صددرصد، پروژه در اسرع وقت به اتمام خواهد رسید.
گزارش فارس حاکی است، اجرای بزرگراه تبریز- سهند در سال ۱۳۸۷ و با هدف کنترل و کاهش ترافیک اتوبان تبریز – آذرشهر به تصویب رسید و در سفر استانی رئیس جمهور وقت به آذربایجانشرقی، اعتبارات ویژهای به این طرح اختصاص یافت و بعد از 10 سال هنوز خبری از افتتاح آن نیست و مسؤولان هر سال وعده بهرهبرداری آن را به سال بعد میدهند.