پساب بدهید، آب بگیرید!

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: از این پس آب سالم و آشامیدنی چاه‌های کشاورزی با پساب فاضلاب شهر همدان معاوضه می شود.
کد خبر: ۵۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 28 June 2015
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از معاوضه آب سالم و آشامیدنی چاه‌های کشاورزی با پساب فاضلاب شهر همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ "حمیدرضا نیکداد" ، اظهار کرد: چند حلقه چاه کشاورزی در مجاورت خطوط انتقال آبرسانی به شهر همدان شناسایی و اجاره شده به طوریکه آب را از کشاورزان می‌خریم و وارد خطوط انتقال آبرسانی کرده و به مشتریان می‌رسانیم.

وی ادامه داد: همچنین چند حلقه چاه کشاورزی در اطراف تصفیه‌خانه فاضلاب همدان وجود دارد که با پساب فاضلاب معاوضه کرده و در ازای آن آب آشامیدنی و سالم از چاه‌های کشاورزی دریافت می‌کنیم و به خطوط آبرسانی انتقال می‌دهیم.

وی میزان آبدهی چاه‌های اجاره‌ای و معاوضه‌ای را بین 150 تا 200 لیتر در ثانیه دانست و تصریح کرد: این چاه‌ها را یا به صورت مستقیم از کشاورزان اجاره کرده و آب می‌خریم و یا با پساب فاضلاب معاوضه می‌کنیم.

نیکداد با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بین 120 تا 150 لیتر در ثانیه کاهش آبدهی در چاه‌ها را شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: این میزان کاهش آبدهی مربوط به چاه‌های متعلق به شرکت و اجاره‌ای است و در مجموع کل منابع آب‌های زیرزمینی شرکت را شامل می‌شود.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان، در حال حاضر میزان برداشت از سد حدود 55 تا 60 درصد نیاز آبی شهر همدان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار