درختکاری 10درصد اراضی واگذاری به صنایع

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت : باید 10 درصد کلیه اراضی ملی واگذارشده به طرح های مختلف صنعتی و معادن به توسعه درختکاری اختصاص یابد و با افراد سودجو و متخلف در عرصه های منابع طبیعی بر خورد شود.
کد خبر: ۵۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 29 June 2015

به گزارش ایرنا، علی آذر نژاد در جلسه کارگروه اجرایی تفاهم نامه منطقه رویشی هیرکانی افزوود: در کنار مشکلات زیست محیطی و لزوم ایجاد بستر لازم برای توسعه پایدار، منابع طبیعی به عنوان انفال و میراث ماندگار جوامع بشری باید به صورت متوازن و بر اساس اصول و ضوابط زیست محیطی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی خواستار حفاظت از منابع طبیعی و توجه به محیط زیست طی اجرای طرح ها و پروژه های اجرایی و توسعه ای به خصوص در منطقه رویشی هیرکانی استان شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز خواستار اختصاص اعتبار برای اجرای طرح های توسعه درختکاری، احداث پارک های جنگلی در حاشیه سدها و اجرای پروژه های آبخیزداری در مناطق سیل خیز و بحرانی استان، نقشه برداری و اخذ سند مالکیت برای اراضی ملی شد.

شهامت هدایت همچنین خواستار ساماندهی معادن استان و اجرای دقیق مفاد قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی برای پرداخت خسارت وارده به عرصه های منابع طبیعی شد.

وی بیان کرد: در صورت پرداخت خسارت طرح های اجرا شده در عرصه های منابع طبیعی، توازن زیست محیطی را می توان با اجرای پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری ایجاد کرد و جلوی تخریب غیرمتوازن عرصه های منابع طبیعی را گرفت.

انتهای پیام /
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار