رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

رسیدن استان قم به رتبه 12 پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: امسال تاکنون 90 مورد پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به مبلغ 161 میلیارد تومان در بخش صنعت در استان داشتیم و رتبه استان قم در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در کشور 12 است.
کد خبر: ۵۷۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶ 28 February 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اهمیت توجه به تولید ملی اظهار کرد: برای ارتقای تولید ملی، طرح رونق تولید در استان قم در حال اجرا است و طی یک ماه اخیر پیشرفت خوبی را در زمینه پرداخت تسهیلات این طرح به واحدهای تولیدی شاهد بودیم.

وی ادامه داد: تسهیلات رونق تولید در قالب سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و نوسازی و بازسازی به واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری در استان قم پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: امسال تاکنون 90 مورد پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید به مبلغ 161 میلیارد تومان در بخش صنعت در استان قم داشتیم، رتبه استان در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در کشور 12 است و امکان ارتقاء رتبه استان قم طی روزهای آینده وجود دارد، دلیل این رشد سریع، برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به صورت هفتگی است.

سیجانی، اغلب تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم را در قالب سرمایه در گردش دانست و تصریح کرد: سیستم بانکی کمتر تمایل به پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت به تولیدکنندگان دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال آینده افزایش آمار پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و تسهیلات بازسازی و نوسازی را در استان قم شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: امسال در کنار بخش صنعت، معدن و جهاد کشاورزی، بخش گردشگری هم به طرح رونق تولید اضافه شد، اما هنوز دستورالعمل‌های پرداخت تسهیلات رونق تولید به طرح‌های گردشگری به سیستم بانکی استان قم ابلاغ نشده است.

سیجانی با اشاره به باز شدن سامانه بهین یاب اظهار کرد: این سامانه برای مدت محدودی برای ثبت نام واحدهای صنعتی و جهاد کشاورزی استان قم برای دریافت تسهیلات بانکی در قالب طرح رونق تولید باز شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار