کشاورزان بیمه شده 700 میلیارد تومان زیان دیدند

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور اعلام کرد که میزان خسارت برف فروردین ماه امسال به محصولات کشاورزی و باغی بیمه شده کشور700 میلیارد تومان برآورد شد.
کد خبر: ۶۰۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 11 May 2018

به گزارش تابناک البرز٬ محمدابراهیم حسن نژاد افزود: سرمازدگی فروردین ماه امسال بیشتر باغات 21 استان کشوررا درگیر کرد.


وی بدون اشاره به سطح دقیق باغ های آسیب دیده کشور، داظهار داشت: حدود 600 هزار هکتار از این باغ ها زیر پوشش بیمه های مختلف قرار دارند.


حسن نژاد گفت: میزان خسارت به باغات و اراضی کشاورزی در بعضی از مناطق به صورت صد درصد است که امکان باروری دوباره وجود ندارد و در بخشی از مناطق نیز درصد کمتری آسیب دیده شده است.


قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور اظهار داشت: هرچند میزان خسارت وارده به اراضی کشاورزی و باغی بیمه شده 700 میلیارد تومان برآور شده ، اما با احتساب اراضی غیربیمه ای ، میزان خسارت از این رقم فراتر رفته است.


حسن نژاد با بیان اینکه بخش عمده بیمه خسارت باید از حق بیمه کشاورزان (70 درصد) توسط دولت پرداخت شود و هنوز این رقم پرداخت نشده، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در اسرع وقت خسارات کشاورزان و باغداران را بپردازیم.


وی یادآور شد که در سرمازدگی آخر فروردین ماه سال جاری، استان های البرز، تهران، قزوین، زنجان، آذربایجان های غربی و شرقی و اردبیل بیشترین خسارت را متحمل شدند.


25 فروردین ماه سال جاری بارش برف سنگین به اراضی کشاورزی و همچنین درخت های فضای سبز شهری بیشتر استان ها خسارت وارد کرد.

خسارت 300 میلیارد تومانی به مرغداران پرداخت شد
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور اظهار داشت: سال گذشته خسارت سنگینی براثر بیماری آنفلوآنزای
پرندگان به مرغداری های کشور وارد شد که حدود 400 واحد مرغداری بزرگ آسیب دیدند و نزدیک به 23 میلیون قطعه طیور معدوم شد.


وی گفت: این بیماری در مقایسه با مراحل قبلی بی سابقه و حجم خسارت گسترده ای داشت ولی خسارت ها به طور کامل به میزان 300 میلیارد تومان به این واحدها پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار