برگزیدگان قرآنی استان ایلام تجلیل شدند

126 نفر برگزیده رقابت های مرحله شهرستانی و 33 نفر منتخبان برتر مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام تجلیل شدند.
کد خبر: ۶۴۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵ 18 August 2018

 به گزارش تابناک ایلام، «محمد نوذری» معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در این مراسم اظهار کرد: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه در دو موقعیت با شور و هیجان بالایی صحبت می کنند که یکی جایی است که نام پیامبر برده می شود دیگری در جایی که از قرآن سخن می گویند و این نشان دهنده اهمیت و موقعیت پیامبر اسلام و قرآن کریم در دین اسلام است .

وی با بیان اینکه ما در دوره ای زندگی می کنیم که برخی از صاحبنظران غربی پایان جهان را با نظام لیبرالیسم بیان می کنند و نظام اومانیسمی و لائیک را در جهان گسترش می دهند، تصریح کرد: اسلام تمام جوانب زندگی انسان را در بر گرفته است و اگر ما به اسلام و قرآن عمل کنیم در زنگی هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت و حتی صوت زیبای قرآن تأثیرات خود را بر ما می گذارد .

معاون استاندار ایلام ادامه داد: در هر خانه ای که قرآن و ارزش های اسلامی بروز و ظهور دارد آن منزل همراه با تراوت و روشنایی است و ما هر جایی که از دین و معنویت فاصله گرفتیم ضربه خوردیم .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مرتضی عزیزی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز در این مراسم از شرکت 1235 نفر از شهرستان‌های مختلف استان در این مسابقات خبرداد و اظهار کرد: در مرحله استانی 61 برادر و 84 نفر خواهر شرکت کردند که درنهایت 19 نفر شامل 9 خواهر و 10 نفر از برادران در رشته‌های مختلف در مسابقات کشوری که در مهرماه سال جاری در اراک برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند .

وی ادامه داد: منتخبین استان در تاریخ و زمان‌بندی مشخص‌شده 26 مردادماه به مرحله مقدماتی در شهر مقدس قم و در مرحله نهایی مسابقات با حضور نفرات برتر و راه‌یافته به مرحله نهایی از 10 تا 23 مهرماه در استان مرکزی و با محوریت شهر اراک اعزام می‌شوند .

عزیزی با اشاره به اینکه انتقاد و بیان مسائل بهترین راه برای پیشبرد اهداف و امور یک‌نهاد به‌ویژه نهادهای فرهنگی است، ادامه داد: تمام تلاش در اداره اوقاف و امور خیریه استان برای رفع کاستی‌ها و ارائه برنامه‌های سازنده در راستای ارتقای سطح فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: ایجاد زمینه انس هرچه بیشتر با قرآن، نشر و بسط فضای معنوی مسابقات قرآن در محیط جامعه، بهره‌گیری بیشتر از مفاهیم و دستورات الهی در زندگی روزمره و ایجاد شورونشاط قرآنی در بین اقشار مختلف از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات بوده است.ع

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار