رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه:

مردم دام قربانی را از مکان های تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند

رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه به مردم توصیه کرد که دام نذری روز عید قربان را از مکان های تحت نظارت این نهاد تهیه و در کشتارگاه شهرستان بر اساس مقررات شرعی و بهداشتی ذبح کنند.
کد خبر: ۶۴۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 19 August 2018

دکتر علی فاتحی نیا در حاشیه نشست جمعی از مسئولان محلی برای بررسی نحوه عرضه دام سالم، بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشتار روز عید قربان در کشتارگاه رایگان است و تحت نظارت ناظران شرعی و بهداشتی انجام می شود.
وی با بیان اینکه گروه های ویژه بازرسی بهداشت دامپزشکی روز سه شنبه هفته جاری در مکان های تعیین شده از قبل مستقرند، افزود: تمهیدات لازم اندیشیده شد تا کشتار بهداشتی انجام شود و گوشت سالم نیز به دست مصرف کنندگان برسد.
فاتحی نیا ادامه داد: طبق هماهنگی های انجام شده برای رفاه حال شهروندان کشتارگاه ابرکوه برای عرضه دام در روز عید قربان فعال است تا دام زنده و لاشه حیوان رایگان معاینه شود.
رییس شبکه دامپزشکی ابرکوه با توجه به ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و شرعی در موقع ذبح تاکید کرد: چنانچه شهروندان خود اقدام به ذبح کنند ، ضرورت دارد خون دام و غیره را بهداشتی دفن کنند.
فاتحی نیا افزود: ناظران از ساعت پنج الی 13 روز سه شنبه و اکیپ های بازرسی سیار و کشیک مستقر در اداره دامپزشکی از ساعت هفت الی 13 برای نظارت آماده پاسخگویی و ارائه خدمت هستند.
به گفته این مسئول ، مردم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32838131 تماس بگیرند.
در عید قربان سال 1396، 51 راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه دام ابرکوه ذبح شد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار