توسعه كشوردرگروهمدلي

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: توسعه كشور نيازمند همدلي و همكاري بوده و با تك روي كردن نميتوان به اهداف كشور دست يافت.
کد خبر: ۶۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷ 26 July 2015
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: توسعه كشور نيازمند همدلي و همكاري بوده و با تك روي كردن نميتوان به اهداف كشور دست يافت.

به گزارش ایرنا؛ محمود واعظي درنشست بانخبگان، دانشگاهيان و فعالان حوزه فناوري و اطلاعات استان همدان افزود: نبايد اجازه دادشود تا مسايل سياسي بر تمامي كارها تاثير گذاشته و مسايل اصلي را تحت تاثير قرار دهد.

وي با بيان اينكه پيامد هاي مثبت اقتصادي توافقات تا پنج ماه آينده به ثمر خواهد نشست تصريح كرد: براي دستيابي به اهداف اقتصادي كشور نيازمند حضور و فعاليت بخش خصوصي هستيم.

وي عنوان كرد: دولت بايد چابك بوده و نقش تصدي گري نداشته باشد چرا كه وظيفه دولت سياست گذاري، برنامه ريزي، هدايت،حمايت و نظارت است.

واعظي با ابيان اينكه تمام بخشهاي دولت بزرگ شده است افزود: امروز دولتي درست شده كه هر چقدر دستمزد به نيروي انساني مي دهد باز با كمبود مواجه است.

وي تصريح كرد: در حوزه ايده، پژوهش و تحقيق مراكز تحقيقاتي دانشگاهي كشور خوب عمل كرده اند اما اقتصادي كردن اين ايده ها نيازمند تكميل زنجيره توسط بخش خصوصي است كه بايد بستر براي فعال كردن تحقيقات داخلي، توليد بومي و شركت هاي دانش بنيان فراهم شده و در اين زمينه پروانه هايي براي فعاليت بخش خصوصي صادر شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اعلام اينكه بهترين دانشگاههاي دنيا و شركتهاي بزرگ ICT از نيروهاي ايراني استفاده مي كنند.

عنوان كرد: متاسفانه از توان اين نيروهاي متخصص در ايران استفاده نمي شود و اين امر سبب مهاجرت اين افراد شده است پس باتوجه به اين شرايط بايد اين انتقاد را از خود داشته باشيم كه چرا اين وضعيت ايجاد شده و نيروهاي ايراني در خارج از كشور فعاليت ميكنند.

واعظي گفت: مسوولان استان همدان انگيزه خوبي براي اجراي زير ساختهاي ارتباطي در استان همدان داشته و پيشنهادات خوبي نيزدر اين زمينه ارايه داده اند.

**دانشگاههاي كشور نيازمند ايجاد شبكه ملي هستند

وي با بيان اينكه دانشگاهيان از هزينه هاي اينترنت گله مند هستند اضافه كرد: با ايجاد اين شبكه ملي مي توان پهناي باند با تخفيف در اختيار اين افراد قرار داد.

واعظي با بيان اينكه پايين بودن كيفيت اينترنت در كشور مورد اعتراض و گلايه مردم است عنوان كرد: كميته ارتقا اينترنت در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تشكيل شده و بررسي وضعيت اينترنت ابتدا از شركت ارتباطات زيرساخت آغاز شده است.

وي اضافه كرد: متاسفانه از ۴۰ سال پيش هر مسوولي كه روي كار آمده بدون نگاه جامع شبكه را توسعه داده است.

واعظي افزود: قرار بود شركت مخابرات از انحصار دولت خارج شود اما واگذاري اين شركت سبب رفع انحصار نشده و مخابرات به انحصار ديگري درآمد.

وي از آمادگي براي ارائه تسهيلات مالي به شركتهاي داراي طرح و ايده هاي جديد در زمينه فناوري و اطلاعات در كشور خبر داد.

وزير ارتباطات و فناوري در سفر دو روزه خود به استان همدان با حضور در شهرستان هاي مختلف از چندين طرح بهره برداري كرد وامروز شنبه با شركت در شوراي اداري استان در جمع فعالان دانشگاهي و نخبگان همدان نيز حضور يافت.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار